1. Начало
  2. Новини
  3. Растениевъдство
  4. Снежина Динева от "Напоителни системи": Още през 2017 г. са освободени служителите, свързани със сигнала на Светослав Илчовски

Снежина Динева от "Напоителни системи": Още през 2017 г. са освободени служителите, свързани със сигнала на Светослав Илчовски

Има ли нарушения в "Напоителни системи", за които алармира агробизнесменът Светослав Илчовски преди седмици?

Има ли нарушения в "Напоителни системи", за които алармира агробизнесменът Светослав Илчовски преди седмици? Снежина Динева, изпълнителен директор на структурата коментира пред Валентина Спасова в студиото на предаването „Брюксел в превод“ случая със зърнопроизводителя и допълни, че са получени два сигнала за нередности. Припомняме, че Светослав Илчовски разказа в Комисията по ревизия, че е бил изнудван от страна на "Напоителни системи" в района, където развива земеделие. Бизнесменът коментира, че петият най-голям язовир в България - язовир Еница е бил пресушен от местен депутат, за да се крадат европейски проекти и субсидии.

Снежина Динева:

"През 2016 г. е получен сигнал в Дружеството, когато аз съм не съм била на поста изпълнителен директор. След като постъпих през 2017 г. също получихме сигнал от Светослав Илчовски. Тогава веднага инициирах проверка от вътрешния контрол на "Напоителни системи". Дали са искани подкупи от тогавашния управител на клон Мизия на "Напоителни системи" е предмет на проверка на прокуратурата. Открихме нарушения в клона в Мизия от управителя и бяха взети категорични решения на Съвета на директорите и го освободихме от поста. Още през 2017 г. е освободен целият персонал, който е замесен в сигнала със Светослав Илчовски. Към настоящия момент управителят е друг. Отностно твърденията за доставка на вода от "Напоителни системи" сме предприели всички мерки и действия през миналата и по-миналата година. Почистени са каналите, направени са проби до съоръженията за напояване на Светослав Илчовски, за да може да са уверени, че водата ще достигне до площите. Към момента няма заявено желание за сключване на договор, но ние сме в готовност веднага да сключим такъв договор. За нас той е много важен клиент, голям земеделски производител. Всъщност всичките ни клиенти са много важни за Дружеството и се стремим към увеличаване на поливните площи. И в момента отговаряме на всеки един сигнал и вътрешният ни контрол извършва денонощни проверки в поливния сезон."

Динева допълни, че от три години насам всички пллощи, които се напояват се заснемат с GPS координати и съответно се актуват. Всяка поливка се следи от Централно управление. По думите й след като се случи подмярка 4.3 и Планът за възстановяване и устойчивост "Напоителни системи" ще участва повече с още проекти. Целта е повече прозрачност и да се знае колко вода отива към фермерите.  

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.