1. Начало
  2. Новини
  3. Растителна защита
  4. BASF продължава да развива своята корпоративна стратегия

BASF продължава да развива своята корпоративна стратегия

В периода между 2011 г. и 2020 г. компанията планира да увеличи капиталовите разходи от 30 на 35 милиарда евро

BASF продължава да развива своята корпоративна стратегия.

-      Създаване на стойност като една компания

-      BASF си поставя амбициозни цели

-      Устойчивото развитие  и иновациите като движеща сила за растеж

-      Бизнес експанзия на нововъзникващи пазари

BASF планира да затвърди позициите си на световен лидер в химическата индустрия. В най-новата си стратегия за развитие “We create chemistry” в превод на български “Ние създаваме химия”, компанията очертава начина, по който иска да постигне набелязаната цел. Председателят на Борда на изпълнителните директори на BASF д-р Курт Бок, вицепрезидентът д-р Мартин Брудермюлер и главният финансов директор д-р Ханс-Улрих Енгел разкриха повече подробности на пресконференция на 29 ноември 2011 г., в Лудвигсхавен.

Г-н Бок отбеляза, че компанията е постигнала своята водеща позиция на пазара благодарение на успешната стратегия през последните години: “Ще продължаваме да се основаваме на нея, но значително ще я доразвием, за да посрещнем нуждите на нарастващото население по света”. BASF вижда ръста на населението като решаваща тенденция, която, от една страна, води до големи световни предизвикателства, но, от друга, предлага много допълнителни възможности, по-специално за химическата индустрия. Според стратегията за устойчиво развитие BASF ще играе важна роля за запазване на природните ресурси, осигуряване на здравословна храна и подобряване на качеството на живот на хората. “Действията ни като компания могат да се обобщят в нашата корпоративна цел: “We create chemistry for a sustainable futurе”, в превод на български „Ние създаваме химия за устойчиво развитие” казва д-р Бок.

 BASF се стреми към печеливш ръст

Компанията си е поставила амбициозни цели. Според прогнозите на BASF световното химическо производство ще нараства по-бързо от световния брутен вътрешен продукт до 2020 г. За този период компанията очаква световната икономика да нарасне със средно 3% годишно, т.е. с малко по-бърз темп отколкото през последните 10 години, докато прогнозите за химическата индустрия сочат растеж от 4% годишно. BASF продължава да се стреми към растеж от 2% над общото химическо производство и по този начин към увеличение на продажбите със средно 6% годишно до 2020 г. Като цяло, BASF си поставя за цел достигане на продажби от приблизително 115 милиарда евро и търси начини за допълнително нарастване на рентабилността и достигане на EBITDA (печалбата без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите) в размер на  23 милиарда евро през 2020 г.

 
BASF създава стойност като една компания

BASF предоставя продукти и решения за почти всички сектори на индустрията. Портфолиото й включва от нефт и газ през класически химически производства и продукти по поръчка до функционализирани материали и решения. “Обхватът от умения и ноу-хау, които съчетаваме под един покрив, е това, което ни отличава от нашите конкуренти. Тези фактори включват нашата иновативна сила, широкообхватна технологична база, отлична оперативна работа и глобален достъп до съответните индустрии на клиентите – казва г-н Бок. – Ние печелим предимство като една компания, която обединява тези силни черти в едно.”

Уникалната концепция Verbund на BASF е огромно преимущество пред конкуренцията. Компанията ще продължава да развива тази прецизна и печеливша система, която обхваща от производство и технология до връзки с клиентите. В допълнение, BASF ще засили фокуса си върху бизнеса на своите клиенти. Ангажирани, висококвалифицирани служители гарантират, че цялата Verbund концепция функционира ефективно навсякъде по света.

Иновации за устойчиво бъдеще

В наши дни иновациите в химическата индустрия рядко разчитат на развитието на нови химикали. Вместо това, нови материали и системни решения се създават чрез комбинирането на ноу-хау от различни дисциплини. “Иновациите от този вид изискват широко портфолио, интердисциплинарно взаимодействие и дълбоко разбиране на веригата на добавената стойност на нашите клиенти. Ето защо, ние продължаваме да развиваме нашето портфолио в посока на фокусиране към бизнеса на клиентите ни – обяснява д-р Брудермюлер. – През 2020 г. ще генерираме продажби от 30 милиарда евро и EBITDA от 7 милиарда евро благодарение на продукти, които се предлагат на пазара  по-малко от 10 години.”

Нещо повече, устойчивостта се превръща в една от основните движещи сили за развитие и създаване на стойност. Клиентите на BASF желаят устойчиви продукти и системни решения, а служителите на компанията очакват от нея да интегрира устойчивостта в ежедневната си работа. “Повече устойчивост може да се постигне единствено чрез иновация – и точно тук химията играе съществена роля,” казва г-н Брудермюлер. Ето защо, в бъдеще устойчивостта ще бъде все по-здраво интегрирана в бизнес решенията.

Бизнес експанзия на нововъзникващи пазари

Продажбите на BASF на нововъзникващи пазари почти са се утроили през последните 10 години и възлизат на почти една трета от общите продажби (с изключение на нефта и газа) през 2010 г. През 2020 г. компанията очаква настоящите нововъзникващи пазари да допринасят за 45% от продажбите. Инвестициите ще дадат тласък на бъщещия ръст на компанията. В периода между 2011 г. и 2020 г. BASF планира да увеличи капиталовите разходи от 30 на 35 милиарда евро. Над една трета от тази сума ще бъде инвестирана в нововъзникващи пазари. “Вече имаме лидерски позиции и бързоразрастващ бизнес на нововъзникващи пазари и върху тях ще работим и за в бъдеще,” заявява г-н Бок.

 
Стабилна и ориентирана към акционерите финансова стратегия

Финансовата стратегия на BASF ще продължи да взема под внимание критериите, нужни за поддържането на нейния стабилен  рейтинг А. “Това включва и нашата амбициозна дивидентна политика и като цяло възможността за обратно закупуване на акции,” твърди г-н Енгел. Новата стратегическа програма за съвършенство (excellence program) STEP също ще повиши конкурентноспособността и рентабилността. Очаква се STEP да увеличи печалбата с около 1 милиард евро до края на 2015 г.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.