1. Начало
  2. Новини
  3. Растителна защита
  4. Успехите на БАСФ България през погледа на Европа

Успехите на БАСФ България през погледа на Европа

В страната ни компанията се възприема като надежден партньор, подкрепящ фермерите

На 10.09.2013 г., по време на официална пресконференция в хотел Гранд Арена Кемпински, Банско, г-н Екарт Щайн – Маркетинг мениджър за Европа и вицепрезидент на отдел "Растителна защита" в БАСФ заяви, че компанията е убедена в потенциала за развитие на земеделието в Източна Европа. През последните години БАСФ направи значителни инвестиции в изграждането на екипа си и внедряване на ефективни растителнозащитни решения на пазара. Това е и посоката, в която компанията ще продължи да работи в бъдеще, допълни той. „Изключително щастливи сме, че в България БАСФ се възприема като надежден партньор, подкрепящ фермерите в ефективното използване на потенциала на земята им за постигане на печелившо българско земеделие“, добави  г-н Щайн.

„През последните 5 години растителнозащитният пазар в България почти се удвои, за същия период, продажбите на БАСФ нараснаха близо 5 пъти“, сподели г-жа Ваня Горчева, Мениджър за страната на отдел Растителна Защита в БАСФ. В своето изявление тя разказа как Clearfield технологията за производство на слънчоглед нараства от 700 хил. дка през 2008 г. на 3 млн. и 500 хил. дка през    2012 г., и очакванията за 2013 г. са за 4 млн. дка, което се равнява на почти половината площи слънчоглед в България.

Г-жа Горчева подчерта, че третиранията с фунгициди в житни тази година са нараснали като площи с 10%, а като стойност с 20%, което ясно показва тенденцията в използването на по-качествени фунгициди от по-високи ценови сегменти. По предварителни данни през 2013 г., 80% от житните култури са третирани с фунгициди. БАСФ предлага най-богатото портфолио в житни - 4 фунгицида в различните ценови сегменти – един в basic сегмента, два в standard сегмента и един в premium сегмента, и те бележат забележителен ръст.

От думите на г-жа Горчева стана ясно, че Дует Ултра от basic сегмента и Танго Супер от standard сегмента се налагат като категоричен избор за масовото производство, като се прилагат с хербицид и/или за второ третиране. „Новият ни фунгицид – Капало от standard ценови сегмента и Алегро от линията AgCelence в premium ценови сегмента, се оказаха категоричният избор за най-интензивните стопанства и за земеделците, които са убедени от практиката, че разликата в добивите често е следствие от качеството на фунгицида, който използваш“, добави г-жа Горчева.

„БАСФ продължава да расте по-бързо от пазара и да утвърждава лидерските си позиции. Все повече земеделци постигат изключително добри добиви в съвместната ни кауза „За Печелившо Българско Земеделие“, доверявайки се на нашите продукти. “Едрите земеделци, които имат стопанства над 5 хил. дка са основните клиенти на продуктите на БАСФ. Те са ограничен брой и работят с нас от дълги години. Фактът, че те третират с нашите продукти година след година е най-голямото доказателство за качеството на продуктите ни и нещо повече, че продуктите ни са подбрани съобразно икономическата ситуация в българското земеделие. Едрите земеделци са бизнесмени – както много често сме казвали – те търсят икономически ефективните продукти за растителна защита – тези, които ще им помогнат да увеличат печалбите си“, заяви г-жа Горчева.

„Най-голямото удовлетворение за екипа на БАСФ е доверието от страна на земеделците, ориентирани към печеливш бизнес, при внедряването на нови продукти на пазара. Забележителен беше успехът на Капало – направихме три допълнителни вноса, за да задоволим търсенето, както и на Спектрум – количествата се изчерпаха в рамките на месец“, допълни г-жа Горчева.

„Много успешни са и промоциите, които предлагаме на пазара - след като обявихме промоцията Дерби + Дует с 10% бонус в пакет - количествата се изчерпаха в рамките само на месец. Промо-пакетът РЕКОРД, за производство на царевица, също се радва на голям интерес. Както и последната промоция Клеранда – „Бонус пакет за един сезон напред“. Земеделците получават безплатни продукти за пшеница срещу широколистни плевели, самосевки от рапица и слънчоглед и неприятели за 2014/2015 г. за всички площи, третирани с Клеранда през 2013 г. Първите отзиви след като обявихме промоцията са положителни - много колеги ще засеят по 400 дка Clearfield рапица, за да се запознаят с технологията и същевременно да се възползват от промоцията. Сред атрактивните промоции е и тази на Бутизан – за всеки закупени 100 л Бутизан, фермерите получават по 1 л от пазарния лидер – регулатор на растежа и фунгицид Карамба“, категорична бе г-жа Горчева.

„Не на последно място огромен успех са и специалните предложения за членовете на Clearfield Union – съюзът на БАСФ и агробизнеса за Печелившо Българско Земеделие. Като пътуването в чужбина за трансфер на ноу-хау за „Изборът на познавачите“ – Танго Супер. Както и персоналната грижа от служителите на БАСФ за всеки член на Clearfield Union“, допълни г-жа Горчева.

„Тук е моментът да наблегна на сериозната инвестиция, която прави БАСФ в България. Конкурентните цени на продуктите ни, съобразени с българските условия, специалните предложения, транспортът на място за продуктите ни, както и екипът от професионалисти, които са неразделна част за получаването на максимален ефект от продуктите ни – а именно хората в техниката, в маркетинга, в търговски отдел, за да подкрепят земеделците в амбициозната цел, която си поставят – да увеличават всяка година добивите с продуктите на БАСФ“, спомена мениджърът за страната на отдел РЗ на БАСФ.

„За 5 години екипът ни нарасна от 11 на близо 30 човека. През 2013 г. хората в страната, които работят със земеделците от 3 вече са 15 човека. Аз лично се гордея с тях, защото те са категоричният ключ за успеха на всяка организация“, сподели г-жа Горчева. „Тук е и новината, която имаме към всички партньори на БАСФ в България – Мария Неделчева става Търговски Мениджър на БАСФ за България, Върбан Върбанов става Регионален Търговски мениджър за Южна България. Николай Николов остава нашият Регионален търговски мениджър за столицата на земеделието – Североизточна България. Гордея се с тези колеги, с техния професионализъм и човешки качества, благодаря им за невероятната отдаденост към успеха на българските земеделци и за мен е чест и огромна радост, че те са част от нашия екип. Екипът, който ни прави истински успешни и съответно много удовлетворени от работата ни“, завърши изказването си г-жа Горчева.

За направление „Растителна защита“ на БАСФ

С продажби от около 4,7 милиарда евро през 2012 г., направление „Растителна защита“ на БАСФ предоставя иновативни решения за защита на посеви, тревни площи и декоративни растения, за борба с вредителите и за нуждите на общественото здраве. Портфолиото включва също така и технологии за третиране на семена и биологичен контрол, както и решения за управление на водите, хранителните вещества и стреса при растенията. Направление „Растителна защита“ на БАСФ е водещ иноватор, който подкрепя производителите при оптимизацията на земеделието, в подобряване ефективността на техния бизнес и в подобряване качеството на живот на нарастващото население на света. Допълнителна информация може да бъде намерена в интернет на www.agro.basf.com.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.