Това показва изследване, направено от Словашката асоциация на потребителите
Водещи мултинационални компании за храни и напитки опаковат продукти с различно качество, предназначени за доставяне в различни европейски страни, под едно и също наименование. Това показва изследване, направено от Словашката асоциация на потребителите, съобщи "ЮрАктив Словакия", предаде БТА.
Асоциацията е проверила избрани маркови храни, купени от супермаркети в осем страни членки на ЕС: Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Унгария, Румъния и България.
"Продуктите с по-ниско качество са били предназначени за така наречените нови страни членки на ЕС", заяви пред журналисти председателят на сдружението Милош Лауко при представянето на изследването. "Няма случай, в който продуктът с по-ниско качество да е пуснат на германския или австрийския пазар", отбеляза той.
Проверените продукти са напитки с марката "Кока-Кола" (Coca-Cola), шоколад "Милка" (Milka), черен и червен пипер на "Котани" (Kotanyi), разтворимо кафе "Нескафе голд" (Nescafe Gold), кафе на зърна "Якобс крьонунг" (Jacobs Kroеnung) и кафе "Чибо еспресо" (Tchibo Espresso).
Всички те са изследвани в лаборатории, акредитирани от словашкия Национален институт по ветеринарна медицина и безопасност на храните.
Оказва се, че качеството на всички взети проби е сходно само при шоколада "Милка". При пипера "Котани" обаче са отчетени най-големи несъответствия между отделните страни, посочва "ЮрАктив Словакия".
Целият материал четете в рубрика Актуално на портала...