Целта е да се повиши информираността на потребителите
В края на следващата година в Европейския съюз се планира да влязат нови правила в етикетирането на храните, информира UkrAgroConsult. Целта е да се повиши информираността на потребителите. Тъй като е установено, че клиентите имат проблем с прочитането на информацията върху етикетите минималният шрифт ще е с размер 1,2 мм на контрастен фон. Задължително е информацията да се поставя на видими места и да е четивна за потребителите. Например при продажбата на размразени продукти трябва да се разяснява какво означава понятието „размразени“.
Освен това в информацията трябва да се посочва и датата на замразяване на съответния продукт. Обяснението на понятието размразяване съществува и в сегашните разпоредби на Брюксел, но е дадено в доста обща формулировка, която според експертите не е достатъчно ефективна, пише agronews.bg.
Обозначаването на датата на замразяване е ново изискване и с него се цели клиентите да получават информация за свойствата и качествата на продуктите.