1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Пивоварите отчитат увеличение на интереса към тъмната бира

Пивоварите отчитат увеличение на интереса към тъмната бира

През 2011 г. компаниите са инвестирали над 50 милиона лева в ново оборудване

През 2011 г. компаниите от  Съюза на пивоварите в България (СПБ), са продали 4 840 000 хектолитра бира, с около половин процент над равнището от предходната. Това означава, че средно на човек се падат по 67 литра от напитката, съобщиха представители на организацията, цитирани от "Дневник".

Заради икономическата криза, свиването на потреблението и преориентирането на домакинските бюджети към по-нисък клас стоки, нараства делът на продажбите на бира за вкъщи, за сметка на заведенията, и в РЕТ бутилки, които вече са 57% от пазара. Свива се търсенето на бира в стъклени бутилки, делът на която е една трета от продажбите, с 5 пункта под постигнатото през 2010 г. Само преди пет години пропорцията е била обратната - PET бутилките са имали 32% пазарен дял, а стъклените - 57%. Продажбите в кенове запазват стабилните пет на сто и в кегове - шест на сто.

 В същото време пивоварите отчитат увеличение на интереса към тъмната бира и към новите продукти. Само през миналата година на пазара са пуснати осем нови видове бира - плодова, пшенична, тъмна.

През 2011 г. пивоварните компании са инвестирали над 50 милиона лева в ново оборудване, изграждане на логистични центрове и производствени помещения.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.