1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Продажбите на бира от български производители през 2012 г. са се повишили с 8%

Продажбите на бира от български производители през 2012 г. са се повишили с 8%

Снимка:

Ръстът се дължи основно на по-големия набор от продукти, които предлагат бирените компании

Продажбите на бира у нас и навън от български производители през 2012 г. са се повишили с 8 на сто, показват данните на Съюза на пивоварите в България. През миналата година ръстът беше минимален, а през 2010 г. данните показаха рязък спад, съобщава "Капитал daily".

В същото време продължава тенденцията да се консумира бира повече вкъщи и да се купува предимно в големи пластмасови опаковки. От Съюза отчитат, че ръстът през миналата година се дължи основно на по-големия набор от продукти, които предлагат бирените компании.

Председателят на Съюза Драган Радивоевич обяснява, че ръстът е формиран основно през лятото, когато на пазара са излезли бирени миксове, с които към напитката са привлечени по-голям кръг потребители. Според него успешна се е оказала комбинацията от ниско алкохолно съдържание и плодов вкус. На тези миксове се дължи 7 на сто от ръста в продажбите.

Ориентирането на все повече потребители към пиене на бира вкъщи се оказва не само тенденция в България, но и в цяла Европа. По данни на агенция Nielsen за 2012 г. съотношението между така наречения топъл пазар (за вкъщи) и студения (хотели, ресторанти, кафенета) пазар е в полза на домашния - 78% към 22%.

Тази тенденция естествено е довела да ръст в продажбите на напитката в пластмасови бутилки, чиито дял е 59 на сто (при 57% за 2011 г.), на стъклените бутилки се пада пазарен дял от 28 на сто (32% през 2011 г.). За изтеклата година бирените компании у нас са инвестирали над 68 млн. лв., което е ръст от 36 на сто спрямо година по-рано.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.