Ръстът се дължи основно на по-големия набор от продукти, които предлагат бирените компании
Продажбите на бира у нас и навън от български производители през 2012 г. са се повишили с 8 на сто, показват данните на Съюза на пивоварите в България. През миналата година ръстът беше минимален, а през 2010 г. данните показаха рязък спад, съобщава "Капитал daily".
В същото време продължава тенденцията да се консумира бира повече вкъщи и да се купува предимно в големи пластмасови опаковки. От Съюза отчитат, че ръстът през миналата година се дължи основно на по-големия набор от продукти, които предлагат бирените компании.
Председателят на Съюза Драган Радивоевич обяснява, че ръстът е формиран основно през лятото, когато на пазара са излезли бирени миксове, с които към напитката са привлечени по-голям кръг потребители. Според него успешна се е оказала комбинацията от ниско алкохолно съдържание и плодов вкус. На тези миксове се дължи 7 на сто от ръста в продажбите.
Ориентирането на все повече потребители към пиене на бира вкъщи се оказва не само тенденция в България, но и в цяла Европа. По данни на агенция Nielsen за 2012 г. съотношението между така наречения топъл пазар (за вкъщи) и студения (хотели, ресторанти, кафенета) пазар е в полза на домашния - 78% към 22%.
Тази тенденция естествено е довела да ръст в продажбите на напитката в пластмасови бутилки, чиито дял е 59 на сто (при 57% за 2011 г.), на стъклените бутилки се пада пазарен дял от 28 на сто (32% през 2011 г.). За изтеклата година бирените компании у нас са инвестирали над 68 млн. лв., което е ръст от 36 на сто спрямо година по-рано.