1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Продажбите на бира скачат заради световното първенство по футбол

Продажбите на бира скачат заради световното първенство по футбол

Независимо от оптимистичните прогнози за продажбите през следващия месец производителите отчитат спад в потреблението

Най-големите производители на бира в България - "Хайнекен Загорка", "Каменица" и "Карлсберг", очакват увеличаване на продажбите по време на шампионата пише dnevnik.bg. Прогнозите се за повече потребители в магазините, а не в заведения и ресторанти. Мениджърите на компаниите обаче избягват точни прогнози за повишаването на потреблението. Само изпълнителният директор на "Карлсберг" Александър Грънчаров очаква продажбите на компанията в следващия месец да са с 5-7% по-високи. "Надяваме се световното първенство да е съпътствано с хубаво време и да постигнем продажби, сравними с миналогодишните нива", каза маркетинг мениджърът на "Хайнекен Загорка" Дончо Хаджиев. Той добави, че 70% от продажбите на компанията са в магазините. Според Хаджиев и по време на мондиала най-предпочитаната марка на пивоварната ще е "Ариана". "В последните месеци масовият ценови сегмент се развива най-динамично и през изминалата година отбелязахме голям успех за "Ариана", каза Хаджиев и допълни, че водещият за пивоварната бранд "Загорка", който от тази година е с нова рекламна комуникация, е най-продаваният в заведенията. "Световното първенство по футбол със сигурност ще има положителен ефект върху продажбите ни. Трудно е да се правят конкретни предвиждания, надяваме се и на слънчево и топло време и на повече туристи, които са от голямо значение", каза Антон Карлов, директор правни и корпоративни въпроси в "Каменица" АД. Според него повишение на продажбите ще има и в търговската мрежа, и в заведенията, а най-предпочитана от марките на пивоварната ще е "Каменица".

Бирата през лятото е и с промени в опаковката, като стъклената бутилка е с нова pull-off капачка. Компанията ще организира специални промоции с награди за световното. "Все пак продажбите ни около шампионата не са от решаващо значение. Нашата стратегия по отношение на футбола е насочена към активните любители на играта и е дългосрочна", обясни Карлов. "Смятаме, че продажбите ни ще се увеличат основно в магазините, тъй като българинът предпочита да гледа мачове вкъщи", каза изпълнителният директор на "Карлсберг" Александър Грънчаров. От компанията смятат, че най-предпочитана сред марките им ще е "Шуменско". "В момента продажбите му драматично нарастват", каза Грънчаров. Той добави, че компанията предвижда промоции за потребителите, но те не са свързани с шампионата в ЮАР, тъй като само за спонсорите на първенството имало смисъл да правят специални кампании.

Независимо от оптимистичните прогнози за продажбите през следващия месец производителите отчитат спад в потреблението. "Има свиване на пазара и ако то е с 15%, 70 на сто от тях се дължат на продажбите в заведения и ресторанти", коментира Грънчаров и добави, че очаква свиването на продажбите от миналата година да продължи и тази. "За 2010 г. спадът на пазара надмина очакванията ни и е минус 10.3% за периода януари - април спрямо същия период на 2009 г. по данни на AC Neilsen. Това се дължи и на доста студеното време", поясни и Карлов. Той добави, че през 2009 г. приходите на компанията са намалели с 4.63% в сравнение с 2008 г. "Този процент е по-малък в сравнение със спада на пазара като цяло -7.5%", каза още Карлов.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.