Независимо от оптимистичните прогнози за продажбите през следващия месец производителите отчитат спад в потреблението
Най-големите производители на бира в България - "Хайнекен Загорка", "Каменица" и "Карлсберг", очакват увеличаване на продажбите по време на шампионата пише dnevnik.bg. Прогнозите се за повече потребители в магазините, а не в заведения и ресторанти. Мениджърите на компаниите обаче избягват точни прогнози за повишаването на потреблението. Само изпълнителният директор на "Карлсберг" Александър Грънчаров очаква продажбите на компанията в следващия месец да са с 5-7% по-високи. "Надяваме се световното първенство да е съпътствано с хубаво време и да постигнем продажби, сравними с миналогодишните нива", каза маркетинг мениджърът на "Хайнекен Загорка" Дончо Хаджиев. Той добави, че 70% от продажбите на компанията са в магазините. Според Хаджиев и по време на мондиала най-предпочитаната марка на пивоварната ще е "Ариана". "В последните месеци масовият ценови сегмент се развива най-динамично и през изминалата година отбелязахме голям успех за "Ариана", каза Хаджиев и допълни, че водещият за пивоварната бранд "Загорка", който от тази година е с нова рекламна комуникация, е най-продаваният в заведенията. "Световното първенство по футбол със сигурност ще има положителен ефект върху продажбите ни. Трудно е да се правят конкретни предвиждания, надяваме се и на слънчево и топло време и на повече туристи, които са от голямо значение", каза Антон Карлов, директор правни и корпоративни въпроси в "Каменица" АД. Според него повишение на продажбите ще има и в търговската мрежа, и в заведенията, а най-предпочитана от марките на пивоварната ще е "Каменица".
Бирата през лятото е и с промени в опаковката, като стъклената бутилка е с нова pull-off капачка. Компанията ще организира специални промоции с награди за световното. "Все пак продажбите ни около шампионата не са от решаващо значение. Нашата стратегия по отношение на футбола е насочена към активните любители на играта и е дългосрочна", обясни Карлов. "Смятаме, че продажбите ни ще се увеличат основно в магазините, тъй като българинът предпочита да гледа мачове вкъщи", каза изпълнителният директор на "Карлсберг" Александър Грънчаров. От компанията смятат, че най-предпочитана сред марките им ще е "Шуменско". "В момента продажбите му драматично нарастват", каза Грънчаров. Той добави, че компанията предвижда промоции за потребителите, но те не са свързани с шампионата в ЮАР, тъй като само за спонсорите на първенството имало смисъл да правят специални кампании.
Независимо от оптимистичните прогнози за продажбите през следващия месец производителите отчитат спад в потреблението. "Има свиване на пазара и ако то е с 15%, 70 на сто от тях се дължат на продажбите в заведения и ресторанти", коментира Грънчаров и добави, че очаква свиването на продажбите от миналата година да продължи и тази. "За 2010 г. спадът на пазара надмина очакванията ни и е минус 10.3% за периода януари - април спрямо същия период на 2009 г. по данни на AC Neilsen. Това се дължи и на доста студеното време", поясни и Карлов. Той добави, че през 2009 г. приходите на компанията са намалели с 4.63% в сравнение с 2008 г. "Този процент е по-малък в сравнение със спада на пазара като цяло -7.5%", каза още Карлов.