Специални мерки са предвидени за засилване на пласмента на плодове и зеленчуци
179 милиона евро отделя Европейския съюз през следващата година за маркетингови кампании на храни и аграрни продукти в трети страни. Рекламните кампании ще са насочени основно към растящите пазари в Азия, както и към Мексико и Канада.
"В рамките на Европейския съюз ще се концентрираме върху съществуващите етикети за качество като "био" и защитените географски наименования", поясни агрокомисарят Фил Хоган при представянето на програмата за подкрепа. Специални мерки са предвидени за засилване на пласмента на плодове и зеленчуци. С това ще се поощрява здравословното хранене и ще се отварят нови възможности за европейските овощари и зеленчукопроизводители. Те бяха сред най-засегнатите от руското ембарго.
На подобно внимание ще се радват и животновъдите, които отглеждат овце и кози. За устойчиво произведено месо от тези животни са предвидени също обособени мерки.
Първите обществени поръчки ще бъдат обявени през януари, съобщи Европейската комисия. Право да подават заявления имат производствени организации в селското стопанство и хранителната индустрия.