1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. 39 млн. евро от ЕС за популяризирането на селскостопански продукти

39 млн. евро от ЕС за популяризирането на селскостопански продукти

След извършване на оценка 27 програми бяха одобрени за съфинансиране

Европейската комисия одобри 27 програми за популяризиране на селскостопански продукти в Европейския съюз и в страни извън него.

Повечето от програмите са за срок от три години. Общият им бюджет е 77,4 млн. евро, като
ЕС ще осигури 39 млн. евро. Избраните програми обхващат различни категории продукти, като пресни и преработени плодове и зеленчуци, млечни изделия, продукти с високо качество (защитени наименования за произход, защитени географски указания, храни с традиционно специфичен характер и биологични продукти), цветя, висококачествено месо, както и — за пръв път — овче месо.
 
Комисарят по земеделието Дачиан Чолош заяви днес: „С удоволствие потвърждавам нашата подкрепа за тези нови програми за популяризиране, в които за пръв път е включено и овчето месо. Надявам се, че те ще допринесат за повишаване на потреблението и продажбите в тези трудни времена. През последните 5 години ние станахме нетен износител на селскостопански продукти, като стойността на износа нараства по-бързо от обема, тъй като потребителите в други части на света ценят традициите, стандартите за качество и вкусовете на Европа. Тези нови инициативи ще допринесат за по-нататъшното укрепване на нашата репутация.“

До 15 юни 2014 г. в рамките на схемата за информация и популяризиране (като част от втората фаза на подбор на програми през 2014 г.) службите на Комисията получиха 43 предложения за програми, насочени към вътрешния пазар на ЕС и към страни извън него. След извършване на оценка 27 програми бяха одобрени за съфинансиране, като 21 от тях са ориентирани към вътрешния пазар, а 6 — към страни извън ЕС. Страните и регионите извън ЕС, към които са насочени програмите, са: Северна Америка, Латинска Америка, Близкият изток, Югоизточна Азия, Япония, Северна Африка и Турция.

Освен това две от одобрените програми са многонационални — това са програми на организации от различни страни от ЕС, които провеждат съвместна промоционална кампания. В контекста на наскоро договорената реформа на политиката за популяризиране този вид кампании ще бъдат насърчавани все повече.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.