1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. Ангел Джалев: Сигнализирайте, ако се чувствате ощетени или излъгани от некоректни търговци

Ангел Джалев: Сигнализирайте, ако се чувствате ощетени или излъгани от некоректни търговци

Отдавна трябваше да бъдем свидетели на поевтиняване на цените на храните

Три са начините да подадете сигнал до Комисията за защита на потребителите – през интернет форма, която е налична на сайта на КЗП, на гореща телефонна линия с национално покритие или в писмен вид – в един от териториалните офиси на комисията, с каквито тя разполага във всеки областен град.

„Нашите експерти са на разположение на потребителите, за да могат те да се чувстват сигурни и информирани, че взимат най-правилния търговски избор за себе си“, каза Ангел Джалев, член на Комисията за защита на потребителите.

Всеки път, когато се чувстват ощетени от некоректни търговци, гражданите могат да подават сигнали – комисията реагира в рамките на 1 месец, както разпорежда законът. Фокус в работата на комисията са нелоялните търговски практики.

„За всеки един български гражданин трябва да има яснота и прозрачност - от цената на производител до краен потребител, тъй като вече е констатирано по безспорен начин, че тя се завишава многократно до крайния потребител, което не е обусловено от някакви икономически и инфлационни процеси в страната. Напротив, към днешна дата инфлацията отдавна забави своите темпове. Много от нужните ресурси за производството на всички видове стоки поевтиняха до някаква степен, така че ние отдавна трябваше да бъдем свидетели на едно поевтиняване на цените.“

От средата на месец февруари КЗП, НАП и Българската агенция по безопасност на храните са част от мащабна кампания, инициирана от служебното правителство. По думите на Джалев към настоящия момент броят на констатираните нарушения чувствително е намалял, като при много от тях търговците вече са признали своята вина и по собствено желание са сключили споразумения, за да избегнат по-високо наказание, което е положителен аспект от провеждането на тази кампания.

Повечето от стоките от първа необходимост са в постоянна промоция, показват още проверките. Това означава, че цената им може да бъде намалена трайно.  

При констатиране на нелоялната търговска практика, при която търговците въвеждат в заблуда крайния потребител, почти веднага се извършват проверки на съответния търговски обект.

„Така че, призовавам всички български граждани да се включат активно в кампанията относно хранителните магазини и високите цени в тях, като подават сигнали всеки път, когато се чувстват ощетени или излъгани.“

Най-честото нарушение е различна цена на щанда и на касата, което на месечна база генерира огромен нерегламентиран доход. Друго нарушение е завишена цена, на базата на качества, каквито продуктът не притежава. Санкциите за нелоялни търговци започват от 50 хиляди и стигат до 70 хиляди лева.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.