1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. ЕС дава близо 192 млн. евро за реклама на храни

ЕС дава близо 192 млн. евро за реклама на храни

Част от финансирането ще бъде насоченo към конкретни сектори

Над 190 милиона евро отпуска Европейската комисия за програми, които стимулират продажбите на храни в рамките на Общността и на трети пазари. От специалната помощ могат да се възползват производители на говеждо и телешко месо, както и земеделски стопани, отглеждащи плодове и зеленчуци.

Комисията обяви, че започва да набира предложения за такива програми. През миналата година за реклама на европейски храни бяха отпуснати 179 милиона евро, като с част от тях бяха финансирани кампании за здравословно хранене, както и конкретни пазарни сектори.

За 2019-та е предвидено акцентът на вътрешния пазар да бъде върху акции, насърчаващи продукти от различните схеми за качество, включително защитени наименования за произход, защитени географски указания и гарантирани традиционни специалитети, както и биологични продукти. За целта е определена сума от около 100 млн. евро.

Част от финансирането ще бъде насочена към конкретни сектори: ориз, произведен по устойчив начин, говеждо и телешко месо, пресни плодове и зеленчуци. Секторът "Плодове и зеленчуци" специално е избран за насърчаване на здравословното хранене сред потребителите в Европа, подчертаха от Комисията.

С общо 89 милиона евро ще се подкрепят кампании в определени държави, с които Европейският съюз поддържа добри търговски връзки. Това са Канада, Китай, Колумбия, Япония, Корея, Мексико и Съединените щати.

За помощта могат да кандидатстват организации на производители или сдружения на търговци, както и рекламни агенции. Краен срок за подаване на заявленията е 16 април. След това Европейската комисия ще направи оценка на предложенията и през есента ще обяви кой ще получи парите.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.