1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. Нови маркетингови програми на ЕС

Нови маркетингови програми на ЕС

Програмите са на обща стойност 130 млн. евро, обхващат широк спектър от хранителни продукти и ще продължат три години

Полските, шотландските, австрийските и белгийските производители на месо ще се възползват в най-голяма степен от обявените от ЕС маркетингови програми за разширяване на продажбите в рамките на съюза и извън него. Програмите са на обща стойност 130 млн. евро, обхващат широк спектър от хранителни продукти и ще продължат три години, съобщават от Европейската комисия.

Половината от средствата ще бъдат предоставени от ЕС, а националните правителства и браншовите организации ще осигурят останалата част. Програмите са фокусирани преди всичко върху пазарите извън ЕС - нещо, което е необичайно. Обикновено средствата са насочени към продажби в рамките на съюза. Спецификата на новите програми се дължи до голяма степен на въведената през август миналата година забрана от Русия за вноса на хранителни стоки. Комисарят по земеделие Фил Хоугън заяви, че стимулирането на износа на земеделски продукти от ЕС на световните пазари е активна реакция срещу руската забрана. Въпреки нея, общият износ на селскостопански и хранителни стоки от ЕС за трети страни се е увеличил с 2% в периода август-декември 2014 г. в сравнение със същия период на предходната година.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.