1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. Облекчават кандидатстването за „Училищен плод”

Облекчават кандидатстването за „Училищен плод”

Схемата беше приложена успешно в страната през учебната 2010/2011 година

Министерският съвет прие изменения в Наредбата за условията и реда за прилагане на схемата за предоставяне на плодове и зеленчуци в учебните заведения. Измененията целят опростено прилагане на схемата, което е предпоставка и за участието на по-голям брой деца в нея. Отпада условието кандидатите да представят сертификат за съответствие за всяка партида плодове и зеленчуци, която доставят в учебните заведения. Няма да се изисква витаминозните храни да са сезонни и да са отгледани само на територията на ЕС. Отпадат и ежедневният контрол и докладването на броя деца, присъствали в клас. Идеята е плодовете и зеленчуците да се разпределят между присъстващите на учебните занятия за деня.

Схемата „Училищен плод” беше приложена успешно в страната през учебната 2010/2011 г. В нея участваха 478 учебни заведения и бяха включени 118 694 деца. Към схемата е предвидено и прилагането на съпътстващи педагогически мерки от детските градини и училищата като беседи, викторини, игри, изложби и друг вид забавления, които да създадат интерес към здравословното хранене.

Промените са в съответствие с Националната стратегия за прилагане на схемата "Училищен плод" и имат за цел да подобрят хранителните навици на децата чрез повишаване консумацията на плодове и зеленчуци, при спазване на здравните изисквания. Стратегията се изготвя в съответствие с разпоредбите на Регламент (ЕО) № 288/2009 и в сътрудничество с неправителствените организации, които работят в областта на градинарството, образованието и здравеопазването.

Основен приоритет на европейската инициатива е подобряване на общото равнище на общественото здраве и намаляване на дългосрочния риск за развитие на социално значими болести.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.