На 25 юли 2014 г. бе сключен Договор за финансово подпомагане между ДФ „Земеделие“ и Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци
Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци кандидатства и спечели проект за промотиране на селскостопански продукти в страни извън ЕС, в съответствие с Регламент 501/ 2008., и по-специално „Насърчаване на селскостопанските продукти на ЕС в трети страни“, в обхвата на схемата за финансиране на промоционални програми, съфинансирани от ЕС, Регламент на Комисията (ЕО) № 501/2008 от 5 юни 2008 г., изменен с Регламент за изпълнение 1085/2011 и 737/2013 определящи подробните правила за прилагането на Регламент (ЕО) № 3/2008, относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на пазара на трети страни.
Съгласно изискванията на Регламента, Браншовата организация кандиданства с проектно предложение пред компетентния Национален орган - в случая МЗХ, който след одбряване на проектното предложение го представя на ЕК за нова оценка и одобрение. Двете оценки - на национално и европейско ниво са необходими поради факта, че финансирането на проектните дейности се осигурява по правилото: 50% от ЕК, 30% от РБългария – респективно МЗХ. Останалите 20% са задължение на спечелилата организация, в случая Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци.
На 25 юли 2014 г. бе сключен Договор за финансово подпомагане № 11 между ДФ „Земеделие“ и Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци и стартира изпълнението на дейностите.
Информационните и промоционални мерки/дейности, описани в проектното предложение са в съответствие с Регламент (ЕО) 501/2008, 1085/2011 и 3/2008 и целят да осъвременят имиджа на продуктите, като ги направят по-младежки и приканващи, предоставяйки акуратна и грабваща информация за консуматорите с цел повишаване на потреблението им в целевите страни.
Проектът е на стойност - 3 749 660 Евро /7 353 143, 03 лева/ и период на изпълнение август 2014 – юли 2017г.
Съгласно сключения договор финансовото участие на Европейския съюз не надвишава 50% от реално допустима стойност на всяка фаза от програмата, определена като допустима за финансиране, а именно:
-
634 681 EUR /1 241 309,10 лева/ в първата фаза;
-
603 599 EUR /1 180 518,92 лева/ във втората фаза;
-
641 551 EUR /1 254 745,45 лева/ в третата фаза.
Финансовото участие на съответната държава-членка /в случая България/ възлиза на 30% от реалната допустима стойност на всяка фаза на програмата, призната като допустима за финансиране, а именно:
-
380 809 EUR; /744 786,24 лева/ в първата фаза;
-
362 159 EUR; /708 310,57 лева/ във втората фаза;
-
384 930 EUR; /752 846,09 лева/ в третата фаза.
Финансовото участие на предлагащата организация – Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци в РБългария възлиза на 20% от реалната допустима стойност на всяка фаза от програмата, определена като допустима за финансиране, а именно:
-
253 872 EUR; /496 522,86 лева/ в първата фаза;
-
241 439 EUR; /472 206,40 лева/ във втората фаза;
-
256 620 EUR; /501 897,40 лева/ в третата фаза.
Проектът се фокусира върху следните групи преработени продукти:
-
лютеница и готови продукти на доматена основа - имам баялдъ, лечо, зеленчуци с дом. заливка и др.;
-
консервирани домати;
-
гриловани пиперки и патладжан в марина от оцет и растителни масла, подправени с чесън и билки;
-
праскови в захарен сироп;
-
конфитюр от рози;
-
шипков мармалад.
Целеви държави: Русия и Обединени Арабски Емирства
Целевите градове: Русия - Москва, Новосибирск; ОАЕ - Дубай, Абу Даби
Защо тези продути и защо тези държави:
Изборът ни на продуктите и държавите беше продиктуван от идеята да възобновим имиджа на тези европейски продукти на пазари където вече са потребявани, познати и търсени в контекста на основните цели на Проекта „да осъвремени имиджа на продуктите, като ги направи по-младежки и приканващи, предоставяйки акуратна и грабваща информация с цел повишаване на потреблението в целевите страни”.
За успешното изпълнение на програмата са предвидени следните основни дейности:
Дейност: 1 – Информационни мерки
-
Дизайн и изработване на промоционални материали;
-
Изработване и заснемане на информационен клип и информационни билбордове;
-
Промоционални подаръци;
Дейност: 2 – Промоционални мерки
-
Дейности на места за продажби (POS) в търговски молове / супермаркети;
-
Участие в изложения и панаири
Дейност: 3 – Рекламни мерки
-
Разработване на артистичния материал;
-
Време за излъчване / рекламно пространство (1А)
-
Реклами в пресата
-
Външна реклама (билбордове и градски светлини)
Дейност: 4 – Мерки по връзки с обществеността
-
Тематични вечери;
-
Посещение на производствени места в България;
-
Кулинарни училища