1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. Възможности за износ на родни земеделски стоки в Мексико и Колумбия

Възможности за износ на родни земеделски стоки в Мексико и Колумбия

Износът за Мексико е бил на стойност 6 млн. 862 хил. долара

Възможностите за износ на български селскостопански стоки за Мексико и Колумбия са анализирали експертите от Министерството на земеделието и храните. Припомняме, че европейският комисар по земеделие Фил Хоган покани българския бизнес в делегацията, с която ще посети двете страни в началото на следващата година.

За 6 млн. 862 хил. долара е бил износът на България за Мексико през миналата година, а най-голям дял в него се пада на маслодайните семена и плодове. Основните изнасяни селскостопански стоки от България за Мексико са семена от тиква, които принадлежат към групата на маслодайните семена, както и храни за животни. Тези стоки заемат общ дял от 85% от целия аграрен износ на страната за мексиканския пазар. За да активизира търговията между двете държави, България е заявила през тази година желанието си за откриване на  постоянно търговско представителство в Мексико. Износът ни за Колумбия е доста по-скромен – едва за 1 млн. 360 хил. долара. Ограниченият внос в петата по големина латиноамериканска страна на български аграрни продукти е предимно заради разстоянието между двете държави, но тази пречка може да бъде преодоляна от големите производители, които желаят да развият своя бизнес и да наложат името на произвежданите от тях продукти в целия свят, пише още в анализа. През последните години, България отново зае лидерска позиция в производството на лавандула и износа на лавандулово етерично масло и измести Франция като първенец в отглеждането на лавандулови насъждения и тяхната преработка.

Основните ни партньори в това направление са Франция, САЩ, Германия и Канада. Производителите на лавандула и лавандулово етерично масло са сред най-облагодетелстваните, тъй като тяхната продукция е високо ценена, изключително търсена и доставките й се извършват освен на територията на континента, но и през океана, основно в САЩ. В периода 2012 г. – 2014 г. световният износ на лавандулово масло отчита сериозен ръст, като българският му експорт е нараснал над три пъти.Друг изключително ценен и търсен в световен мащаб продукт е българското розово масло, наричано още „течното злато“, заради високата му цена на международния пазар. За производителите на българско розово масло, Мексико и Колумбия са неразработени пазари, които биха могли да бъдат добър източник на възвръщаемост, пише в анализа на българското земеделско министерство.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.