1. Начало
  2. Новини
  3. Инвестиции
  4. Конкурс „Евросело 2012 – сърцето на България”

Конкурс „Евросело 2012 – сърцето на България”

Снимка:

Цел на кампанията е да популяризира Програмата за развитие на селските райони

Кое е българското село, успяло да се възползва най-успешно от финансирането по европейската Програма за развитие на селските райони и да подобри живота на хората в него? Отговорът се очаква след месец, когато компетентно жури ще оценява постиженията на номинираните. До 15 октомври кметовете на селата – кандидати за титлата, могат да ги регистрират на специален сайт в интернет. Цел на кампанията „Евросело – сърцето на България” е да популяризира Програмата за развитие на селските райони и да насърчи малките селища да се възползват от големите финансови възможности, които дава. Чрез нея Европа предизвиква българските села да се променят и развиват, тъй като те са сърцето на България.

Конкурсът за Евросело 2012 се провежда чрез специален интернет сайт (euroselo.bg). Кметовете, които смятат, че има какво интересно да разкажат, могат да изпратят информация за самото село, за проектите, които защитават или които са реализирали по Програмата за развитие на селските райони, за да го преобразят. Така ще стане ясно какъв е размерът на привлечените финансови средства както от фондовете на ЕС, така и от други източници.

Програмата е предвидила сериозно финансиране за България за периода до 2013 г. в размер на 3 млрд. 200 млн. евро. Размерът на безвъзмездната помощ с европейски средства е в зависимост от отделните проекти и е между 50 и 100 процента. Целта е да се подобрят условията на живот, да се съживи икономическото развитие и да се подобри социалната инфраструктура в българските села. Да се подпомогнат предприемчивите хора и фирми, които създават заетост в селата, да се изгради или подобри толкова необходимата инфраструктура – канализация, водопровод, интернет връзки, да се върне животът и в местните училища и читалища.

Сайтът ще направи и паралелна анкета, като допуска мнения и на хора от селата, които разказват как се е променила тяхното населено място след влизането на България в Европейския съюз от 2007 г. и след реализацията на проекти по Програмата за развитие на селските райони.

В края на месец октомври експертно жури ще сравни успехите на номинираните села и ще определи победителя. Неговият кмет ще е гост на една от държавите в ЕС, за да почерпи нови идеи от техните региони как по-успешно да се използват парите от европейските фондове. Ръководителят на проекта и инициатор на конкурса Ева Лазарова казва, че няколко са причините кампанията да се нарича „Евросело 2012 – сърцето на България”.

Целия материал за конкурса „Евросело – сърцето на България" четете в рубрика Актуално на портала...

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.