1. Начало
  2. Новини
  3. Инвестиции
  4. Руски инвестиции в производство на българско краве сирене

Руски инвестиции в производство на българско краве сирене

Предстои да бъде сключен договор между страните, чийто обем се очаква да бъде няколко милиона лева

Руският милионер Алберт Суфияров и собственик на компанията "Невски сирена" инвестира в производство на краве сирене в региона. За целта лидерът на пазара в Санкт Петербург е влязъл в партньорство с еленската фирма "Би Си Си Хандел", която ще произвежда продукта и ще го етикетира за руския пазар, чрез нова опаковъчна линия. Новината потвърдиха от мандрата и съобщиха, че производството на сиренето за износ ще започне от следващия месец.

Продуктът ще е с търговската марка "Сиртаки" и засега няма да се предлага у нас, тъй като идеята е да задоволи голямото търсене в Русия. Сиренето обаче няма да е по-различно от това, което се произвежда и етикетира от "Би Си Си Хандел" - добре познато в нашата търговска мрежа.

Ползата от изнесеното руско производство тук е в това, че мандрата ще произвежда много повече сирене от преди и ще се нуждае от много повече мляко, а то пък се изкупува само от местните фермери, пише в. "Борба".

По предварителна информация производството в местната фирма може да се увеличи с около три пъти. Предстои да бъде сключен договор между страните, чийто обем се очаква да бъде няколко милиона лева.

Със стъпването си в България "Невски сирена" може да си позволи да произвежда много по-евтино сирене, отколкото в Русия, където цените на млякото в някои региони вече надхвърлят европейските.

В момента руският производител държи над 20% от пазара в сегмента на пресните сирена "Фета", а целта е, преди да е свършила кризата, да достигнат до 30-35% пазарен дял чрез разширяване на производствените мощности и пускането на нови продуктови разновидности и опаковки. Бизнес разговорите по темата са започнали отдавна, а местната производствена база е била посетена от търговския екип на бизнесмена.

Алберт Суфияров е от едрите в сектора, попаднал някак случайно, както той самият много пъти е разказвал пред руските медии. През 90-те години напуска армията и започва частен бизнес с квартален хранителен магазин. Така имал възможността да проследи нуждите на клиента и да види с какво най-често се пълни потребителската кошница - млечни и месни продукти. Захваща се с производство на млечни продукти и вижда, че нишата е свободна, а търсенето - незадоволено.

През 2007 г. рязко скача цената на млякото, а оттам и всичко, което се произвежда от него. Тогава само за периода септември-декември цените на млечните изделия нараснали двойно. Сега фирмата се занимава най-вече с етикетирането и утвърждаването на търговски марки сирена в редица страни, а самите продукти са на различни фирми с авторитет и доказано качество, каквато е еленската. Благодарение на инвестицията си тук руската компания се надява да предлага по-евтини продукти на пазара.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.