С 10% от набраните средства ще бъдат закупени агнета от средностаропланинската порода овце
Приключи първият етап на кампанията „Кулинарните тайни на природата“, организирана през ноември 2014 г. от WWF и веригата заведения. Кампанията се проведе в 14 обекта в София, Пловдив, Варна и Бургас, където за един месец бяха продадени повече от 3700 порции ястия, сготвени по специални рецепти от Природен парк „Българка“.
С 10% от набраните средства ще бъдат закупени агнета от средностаропланинската порода овце, които ще бъдат дадени за отглеждане на фермери в района на ПП „Българка“. Чрез размножаване на породата се постига опазване на високопланинските пасища. Агнетата ще са само женски и ще бъдат предоставени на местните фермери с уговорката, че при отглеждането им за мляко и вълна, те ще съхранят породата и няма да позволят да бъдат кръстосани с други породи, така че да бъде запазен генофондът.
Инициативата е част от проекта „Да свържем опазването на природата с устойчивото развитие на селските райони“, изпълняван от WWF, съвместно с 9 партньорски организации. Кампанията е част от схемата за плащания за екосистемни услуги „Възстановяване и поддържане на характерния генофонд в защитените територии“.
В рамките на кампанията „Кулинарните тайни на природата“, бяхя направени 12 гозби по автентични рецепти от района на ПП „Българка“. През целия месец ноември 2014 г. посетителите в различните обекти имаха възможност да опитат тези традиционни рецепти. Клиентите харесаха най-много тревненската чорбаджийска запеканка (от която бяха закупени 907 порции), пикантния боб с маслини (841 порции) и тревненската гъбена чорба (824 порции).
Продадени бяха близо 3000 кг традиционни старопланински ястия.