1. Начало
  2. Новини
  3. Любопитно
  4. Проектът „ОСП – европейският модел за рентабилно земеделие” е една успешна стъпка за информираност на българските фермери

Проектът „ОСП – европейският модел за рентабилно земеделие” е една успешна стъпка за информираност на българските фермери

Продуцентска къща „Агромедия” го реализира с помощта на Европейската комисия

Приключи проектът, който ПК „Агромедия” спечели миналата година, свързан с провеждане на мащабна информационна кампания за популяризиране у нас на Общата селскостопанска политика на ЕС. Проектът се осъществи чрез трите медийни продукта на продуцентската къща – предаването Агрофорум, списанието „АгроКомпас” и интернет портала agro.bg. В продължение на една година потребителите на трите агромедии бяха информирани за различни схеми и мерки, чрез които ЕС предоставя своята подкрепа за развитието на земеделския сектор и селските райони в България, като се даваха и практически съвети как коректно да се кандидатства за получаване на европейски средства.

Проектът стартира през юни 2009 г. с разясняване на системата за идентификация на земеделските парцели и предимствата от регистрацията на земеделските стопани и приключи през месец май 2010 г. с темата за конкурентното земеделие и горско стопанство. Другите теми, които станаха достояние до широк кръг земеделски производители в страната, са свързани с: подкрепата на младите фермери; начините за кандидатстване по СЕПП; регистрацията на земеделските продукти и храни като защитени наименования; интервенционните програми на ЕС; схемата за подпомагане на производителите на енергийни култури; преструктурирането на земеделските стопанства; подобряването на хигиената, качеството на продуктите и околната среда; подпомагането на производителите на пресни ягоди и малини, предназначени за преработка; стандартите за качество на ЕС и възможностите за конкурентоспособност на българските земеделски продукти на европейския пазар; агроекологичните дейности; подпомагането на застрашени от изчезване местни породи животни; подпомагането на планинското животновъдство; възможностите за разнообразяване на икономическите дейности в селските райони; постигане на експортна ориентация на българското земеделие; промоционални програми; европейската благотворителна програма за отпускане на продукти за социално слаби лица; създаване на организации на земеделски производители; подпомагане на предприятията в земеделския и горския сектор и др.

При структурирането на всяка една от темите, които са 36 на брой, водеща е нормативната база, илюстрираща съответните механизми, мерки и цели на ОСП. Другият приоритетен похват при изясняването на темите са коментарите и анализите от страна на експерти, компетентни по съответните въпроси. Благодарение на много доброто сътрудничество на продуцентската къща с МЗХ и с редица неправителствени организации, консултантски компании, научни работници и представители на агробизнеса темите бяха представени в пълнота и от различни гледни точки. Десетки бенефициенти разказаха за своя опит с европейските програми, за удовлетворението си от ОСП, както и за механизмите при усвояването на евросредствата. Естествено, не липсваха и критики, но те се отправяха, за да се подобри работата на институциите, отговорни за еврофондовете и за прилагането на ОСП.

Допълнителна дейност към медийното отразяване на Общата селскостопанска политика беше и раздаването на редица информационни материали по време на различни селскостопански изложения и семинари. В продължение на една година екипите на трите медии от предаването Агрофорум, списанието „АгроКомпас” и интернет портала agro.bg работеха неуморно и с ентусиазъм по проекта, като се стараеха максимално изчерпателно и същевременно – максимално достъпно, да представят ОСП. А интерес от страна на зрителите и читателите не липсваше. Те проявиха голяма активност към дискутираните теми, което показва, че начинът на представяне на ОСП е бил интригуващ и достъпен.

След приключването на проекта надеждите на екипите от трите медии са европейската земеделска политика да е станала максимално близка и разбираема за голям брой фермери у нас. Журналистите от ПК „Агромедия” се надяват и още едно от най-важните послания на проекта да е достигнало до българските земеделци. А именно – да имат вярата, че ОСП функционира в техен интерес, така както работи за още милиони европейски фермери. Във връзка с успешното приключване на проекта собственикът на ПК „Агромедия” Цветан Гърбешков заяви: „Този проект е един от знаковите за продуцентската къща. За изпълнението му беше използван значителен човешки, организационен и финансов ресурс. Благодарение на своята мащабност, кампанията достигна до максимален брой потребители – чрез предаването Агрофорум приблизително до 2,2 млн. зрители, чрез списанието „АгроКомпас” до 18 хил. абоната, и чрез портала agro.bg – до 11 хил. потребители месечно. Искам да благодаря на моя екип за всеотдайната работа по проекта. Ние знаем, че тази европейска кампания беше полезна не само за земеделските производители, но тя ни даде много ценен опит и ни обогати. Фактът, че успешно се справихме с този проект, показва потенциала и капацитета ни като медийна група. Това беше предизвикателство, което приехме с много ентусиазъм, но и изпълнихме успешно, благодарение на нашите позиции и дългогодишен опит в областта на медийната сфера. Оттук нататък пожелавам на всички хора в България, свързани с агробизнеса, да не престават да търсят информация, да се интересуват, да четат, да питат за всичко онова, което ги интересува по отношение на ОСП. Ние сме до тях и ще продължаваме да работим в името на това да бъдат улеснени и уверени, че работейки по европейските правила, те ще правят европейско земеделие!”

Пълен достъп до информационните материали и до видеоархива с темите по проекта може да видите в рубриката Интервю и Актуално на интернет портала agro.bg, както и в сайтовете на предаването Агрофорум – www.agroforum.bg и списанието „АгроКомпас” – www.agrocompass.bg .

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.