Инициативата е насочена предимно към потребителите на възраст от 25 до 40 години
Европейската комисия провежда активна социално ангажирана кампания, наречена „Будно поколение“. Целта на информационната кампания е да се представи темата защо е добре да се замисляме какво се случва с отпадъците и дали не можем да ги превърнем в ценен ресурс.
В предаването „Хоризонт до обед“ на БНР Виктория Иванова обясни, че инициативата е насочена предимно към потребителите на възраст от 25 до 40 години и подкрепя политики, които имат за цел да мобилизират публични органи, бизнеси и отделните потребители да не разхищават ресурсите, които природата предлага.
"Това е една практична кампания, която цели да ни информира как да бъдем по-отговорни към природните ресурси и предметите на бита, която стартира през 2011-та година в ЕК. В България тази година започна 6-месечна кампания, която ще бъде малко по-практически ориентирана, със съвети как могат да се ползват повторно ресурсите в бита", допълни Виктория Иванова.
Тя каза още, че в момента е обявен конкурс под мотото „Стани подбудител“. Той е насочен към творци и дизайнери, неспециалисти, които искат да покажат своето виждане как от вече употребявани предмети може да се създаде нов предмет. Конкурсът се провежда паралелно в България, Франция, Италия и Литва. Всеки, който подаде своето арт предложение, ще има възможността първо да се представи на национална изложба. Ще бъдат избрани 10 финалисти през април в София. Първите трима ще имат възможност да покажат творбите си в Брюксел, където ще се състезават с призьорите от Франция, Италия и Литва.