Това призовава организацията за защита на животните "Четири лапи"
Докато летовниците се готвят за своята лятна почивка у нас или в чужбина, хората да се замислят, преди да добавят слънцезащитен крем, изпитван върху животни, в пазарската си чанта, призовава организацията за защита на животните "Четири лапи".
Изпитването на козметика върху животни вече е забранено в рамките на ЕС, но "Четири лапи" съветва потребителите да внимават и да избягват компании, които все още правят лабораторни опити с мишки, плъхове, зайци и пр.
Експертът от "Четири лапи", Мари-Клеър Макинтош, обяснява: Когато опаковате багажа за почивката си, избирайте крема против слънце с мисъл за животните! На пазара има безброй козметични продукти, които правят пазаруването по-лесно от всякога за потребителите. Ние препоръчваме те да избират слънцезащитни кремове на компании, които са поели ангажимента да не провеждат или поръчват тестове върху животни. Тези компании са сертифицирани с логото със скачащото зайче. Сред тях са световни марки като Marks & Spencer, Urban Decay и други, отбелязва БГНЕС.
След дълга кампания на "Четири лапи" и други организации, продажбата на козметични продукти, изпитвани върху животни, бяха забранени в рамките на ЕС. За жалост, производителите на известни марки все още изпитват съставките си в други части на света, където такава забрана няма – като САЩ, Китай и Япония. Освен това изпитването на химикали за други цели върху животни продължава да е законно в ЕС. Така съществува рискът, че вещества, изпитвани в качеството си на почистващи препарати или храна, могат да се озоват в козметични продукти.
Бъдете състрадателни това лято и купувайте слънцезащитни кремове и козметика само от компании, които не подкрепят изпитването върху животни, призовават природозащитниците.