1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. Panda Labs на WWF изгражда градовете на бъдещето

Panda Labs на WWF изгражда градовете на бъдещето

Младежи с иновативни идеи срещу екологичните предизвикателства в урбанизираната среда

Десетки ученици и студенти от цялата страна се включиха в хакатона „Бъдещето на градовете“, организиран от младежката иновационна програма на WWF – Panda Labs. „Въоръжени“ единствено със знания, въображение и стремеж за преодоляване на познатите граници на мисълта, те излязоха с множество дръзки идеи за това как биха могли да изглеждат градовете на бъдещето. Програмата Panda Labs търси следващото поколение иноватори и предприемачи, които създават устойчиви решения за преодоляване на актуалните екологични предизвикателства на XXI век. В тази връзка целта на хакатона бе да „построи“ футуристичен град, в който хората да живеят по-добре и в хармония със заобикалящата ги природа.

hakaton-wwf


Събитието се проведе в онлайн формат, като отборите разполагаха с 14 часа, за да работят фокусирано върху създаването на иновативни решения по предварително зададени казуси. В тази нелека задача те бяха напъствани от експерти от света на бизнеса, науката и НПО-сектора, както и от представители на малки и големи компании, които споделиха своя опит в изграждането на по-устойчиви и зелени градове и с примера си вдъхновиха участниците да развиват свои бизнес идеи и проекти. 

На официалното откриване на хакатона присъстваха редица архитекти, визионери, предприемачи и природозащитници, сред които и изпълнителният директор на WWF България Веселина Кавръкова. Сред лекторите на събитието беше и представител на Kaufland България, който постави акцент върху зелената енергия, енергийната ефективност и електромобилността в градска среда.

Хакатонът „Бъдещето на градовете“ е част от по-широкия семестър „Бъдещето на градовете и селата“, за участие в който WWF получи над 70 индивидуални и близо 50 отборни кандидатури. 


„Този път решихме да въвлечем в хакатона и участници от миналогодишните семестри на програмата Panda Labs. Със своя опит и успешни практики те оказаха безценна помощ на отборите при генерирането на иновативни зелени решения. Освен това по този начин създаваме условия за приемственост и полагаме основите на едно будно, креативно и мислещо общество от младежи, което ще работи за това да превръща света в едно по-добро място за живот“, коментира Виктория Табакова, координатор програма „Младежка ангажираност“ във WWF.

Идеите на десетте отбора, участващи в хакатона, бяха представени пред експертно жури, което имаше предизвикателната задача да оцени бизнес решенията според няколко ключови критерия: дали решават реални екологични проблеми, дали отговарят на зададените казуси, както и според степента им на иновативност и приложимост. За краткото време, в което участниците презентираха своите идеи, те успяха максимално да затруднят опитното жури. След сериозни дискусии все пак бяха излъчени няколко  отбора победители. Това са:

  1. „Вулканичните глухарчета“  с идея за охлаждане на покривните пространства на сградите и справяне с летните горещини чрез система на циркулираща вода и модифициран покрив от отражателен материал.
  2. „Амазия“ с идея за намаляване на топлинните вълни и превръщане на градовете ни в по-красиви и уютни места за живот чрез изграждане на вертикални градини на жилищни сгради.
  3. Ecotopia с идея за създавена на контейнери за събиране на кучешки и животински отпадъци, а също и за торбички, изработени от листа и трева.

„Вулакничните глухарчета“ и „Амазия“ продължават участието си в програмата Panda Labs и ще се включат в мастър клас, който ще се проведе през януари 2023 г. В рамките на този етап участниците ще доразвият своите идеи с помощта на лектори и ментори – предприемачи, бизнес лидери и доказани експерти – и ще се състезават за голямата награда. Най-добрата идея ще получи шанса да се превърне в успешен стартъп и ще бъде подкрепена с първоначално финансиране в размер на 7 000 лв. за създаване на прототип.
 Програмата Panda Labs се осъществява от WWF България с любезната подкрепа на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България.


 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.