1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. У нас стартира информационната кампания на ЕС „Do the right mix – Придвижвай се разумно“

У нас стартира информационната кампания на ЕС „Do the right mix – Придвижвай се разумно“

Идеята за устойчива градска мобилност е част от съвременната политика за опазване на околната среда

Стартира двугодишната информационна кампания на Европейския съюз “Do the right mix – Придвижвай се разумно“. Кампанията се координира на национално ниво от Министерство на околната среда и водите и цели да обърне внимание на предимствата при комбинирането на различни видове придвижване – градски транспорт, велосипед, пеша или с кола. Основното й послание е, че с този избор хората могат да подобрят здравния си статус, да намалят разходите си за транспорт и да допринесат за по-чиста градска среда. 
 
„Министерството на околната среда и водите е национален координатор и партньор в България на инициативата „Придвижвай се разумно“ на Европейската комисия. Имаме дълга перспектива пред себе си в рамките на периода до 2015-та година, в който ще инициираме активности в рамките на кампанията, които да направят посланията й много по-ясни и се надявам, че ще доведат до по-добро разбиране в България за устойчива градска мобилност и устойчиво развитие на градската среда като елементи от опазването на околната среда. Когато говорим за взаимодействието между съвременния човек и околната среда, си представяме природата извън мястото, в което живеем. Но околната среда е и в нашето ежедневие, тя е и в града – това е въздуха, изгорелите газове от стари автомобили, както и вредните емисии, които вдишваме. Идеята за устойчива градска мобилност е част от съвременната политика за опазване на околната среда, а това е идея която тепърва ще се популяризира в България ", каза министър Искра Михайлова.
 
"МОСВ е в процес на подготовка на втория вариант на Оперативната програма „Околна среда“ за периода 2014-2020-та година с амбицията градската околна среда да намери място в програмата, така че да могат да бъдат финансирани обекти, които подобряват средата в града. Тогава бихме могли да имаме инструмента реално да подкрепим общините в тези техни усилилия“, заяви екоминистърът.
 
Михайлова определи кампанията като важна за министерството и в унисон с новата политика, която ведомството провежда в посока развитие на устойчивата градска мобилност. Една от предпоставките за това е фактът, че България е една от европейските страни с все още неразгърнат потенциал в тази сфера.
 
В нашата страна акцентът ще бъде поставен върху активности, които провокират и образоват към информиран избор и комбинация от начини за придвижване. Сайтът на кампанията www.dothemix.bg ще бъде платформа за новини, свързани с устойчивата градска мобилност и интересни инициативи на тази тема, които се организират в страната, както и за статии и съвети как поведението при избора на начин на придвижване се отразява или би се отразило върху чистотата на въздуха в града, физическата ни форма и портфейла ни.
 
Професор Любомир Халачев, ректор на Националната академия за театрално и филмово изкуство „Кръстьо Сарафов“, която е един от партньорите на кампанията, каза: „Нашите студенти са млади, творчески хора, за които движението е начин за изразяване и начин на живот, а насърчаването за придвижване пеша или с велосипед в града би било най-лесно чрез младите динамични хора. Всеки ден можете да видите как по-голяма част от преподавателите ни идват до академията с колело. Това е пример, който всеки един от нас може да дава.“ 

Именно по тази причина „Придвижвай се разумно“ избра сътрудничество с НАТФИЗ за провеждането на видео- и фотоконкурс по темата. В продължение на два месеца студенти от всички факултети на академията ще работят по нея, за да представят своя поглед върху начините  и предизвикателствата към всеки от нас, за да се придвижи с мисъл за себе си и околната среда в града.
 
Първата инициатива в София стартира от днес под мотото „20-те градски точки“. Тя се провежда до 20-ти  септември в подкрепа на каузата за устойчива градска мобилност,  за по-красив, спокоен и чист град. В нея могат да се включат всички жители и гости на столицата, като обиколят набелязаните градски точки като метростанции, градски забележителности и арт пространства пеша или с обществен транспорт и съберат печати от всички тях.
 
За международната инициатива:
 
Do the right mix е тригодишна кампания за устойчива градска мобилност на Европейската комисия, която води началото си от юни 2012 година. Целта й е да подпомогне и насърчи активностите в тази сфера в 28-те страни членки, а също и в Норвегия,  Исландия и Лихтенщайн.  Кампанията се ръководи от Генерална дирекция „Мобилност и транспорт“ на ЕК и се финансира от „Интелигентна енергия за Европа“, помощна програма на ЕС за нетехнологични активности в сферата на енергийната ефективност и възобновяемите енергийни източници. Самостоятелни информационни кампании ще се случат в шест избрани страни, сред които е и България. Другите страни-членки, в които Do the right mix ще има по-интересни активности от 2013 до 2015 година, са Великобритания, Италия, Румъния, Латвия и Гърция.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.