На фокус са извъневропейски пазари с голям потенциал
През 2020 година Европейската комисия ще подкрепи продажбите на аграрни продукти на вътрешния пазар и в трети страни с 200 милиона евро. Програмата за поощряване на пласмента цели да помогне на сектора да се възползва максимално от динамично развиващия се глобален пазар, да предпази производителите от кризи и да изостри вниманието към правилата за качество и екологичност.
Повече от половината средства, близо 118 милиона евро, ще бъдат похарчени за кампании, насочени към извъневропейски пазари с голям потенциал. На фокус са най-вече Китай, Япония, Канада, Южна Корея, Мексико и Съединените щати, а сред подкрепяните продукти за млякото и сирената, маслините и зехтинът, както и виното.
Освен реклама за съответните продукти, кампаниите имат и за цел да информират потребителите по света за различните законови норми в Европейския съюз, отнасящи се до качеството на храните, като например обозначенията за произход.
На вътрешния пазар програмите са предвидени да поощряват здравословното хранене и консумацията на пресни плодове и зеленчуци в рамките на един балансиран хранителен режим. Заявки за финансиране могат да подават браншови организации, както и сдружения на производители. Програмите са разделени на такива само за една държава, както и такива за няколко страни.