ЕК с доклад за промоционалните кампании

Публикуваният в Брюксел доклад прави равносметка на програмата за промотиране на селскостопански продукти и храни

 

Промоционалните кампании за аграрни продукти и храни, съфинансирани от Европейския съюз, са постигнали своите цели, се казва в доклад на Комисията в Брюксел. Те са помогнали на сектора да засили своята конкурентоспособност и са насочили вниманието на потребителите към високите стандарти, на които отговарят европейските продукти.
 
Публикуваният в Брюксел доклад прави равносметка на програмата за промотиране на селскостопански продукти и храни, започнала да действа през 2016 година. За периода до 2019-та с финансови средства са подкрепени 279 отделни кампании, от които 112 са били насочени към вътрешния пазар, а останалите са помогнали на европейските производители да получат достъп до пазарите на трети страни.
 
Големият брой заявления, подадени през тези години, показва, че интересът към програмата остава голям, коментират авторите на доклада. Всяка година заявените средства надвишават отпуснатия бюджет, което е довело до силна конкуренция между отделните предложения. От подкрепата на Брюксел са се възползвали основно плодовете и зеленчуците, като за тях са заделяни между 20 и 30 на сто от наличните средства. 
 
Промоционалните програми са ключов елемент, който поощрява преминаването на селското стопанство към по-устойчиви методи на производство, се казва в доклада. Този подход позволява на хранителния сектор в Европейския съюз да се позиционира като водещ по отношение на устойчивостта и по този начин да даде своя принос за осъществяването на стратегията "От фермата до вилицата", изтъкват от Комисията.  
 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.