1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. ЕК стимулира с 1 274 128 евро продажбите на български плодове и зеленчуци на европейските пазари

ЕК стимулира с 1 274 128 евро продажбите на български плодове и зеленчуци на европейските пазари

Целта е възстановяване на потреблението на пазарите, силно засегнати от кризата с бактерията Ешерихия коли

Европейската комисия отпуска на България 1 274 128 евро по програми за стимулиране на продажбите на български плодове и зеленчуци на европейските пазари, по-специално в Германия, Чехия, Румъния и на вътрешния пазар.

Общо ЕК ще отпусне 17 милиона евро за кофинансиране на такъв тип инициативи в 11 страни членки, с цел възстановяване на потреблението на пазарите, силно засегнати от кризата с бактерията Ешерихия коли.

През юли т.г. Държавният фонд "Земеделие" обяви, че загубите у нас от изтеглена продукция се оценяват на 2 556 270 евро (4 999 554 лв.), а от неприбрана реколта - на 6477 евро (12 668 лв.). Искания за компенсации подадоха общо 96 зеленчукопроизводители.

Общата стойност на програмите в тези 11 страни е 34,1 млн. долара, като ЕК финансира половината от тази сума. В 10 от страните програмите са 3 годишни, единствено за България финансирането е за първата и втората година.

Общият бюджет на програмата за страната ни възлиза на 2 548 256 евро. Страните, които ще получат такава помощ, освен България, са Белгия, Германия, Франция, Испания, Италия, Холандия, Австрия, Румъния, Великобритания и Гърция.

ЕК е одобрила общо 14 програми, представени от 11-те страни членки. Освен към пазарите в ЕС, програмите са насочени и към стимулиране на продажбите на плодове и зеленчуци в Китай, Русия и Украйна.

През 2000 г. Съветът на ЕС реши, че общността може да се включва във финансирането на действия за рекламиране на земеделски стоки и хранителни продукти или за стимулиране на търговията с тях на вътрешния пазар на ЕС и в трети страни, се казва в съобщението.

Общият бюджет за такива програми възлиза на 55 милиона евро годишно, като ЕС финансира до 50% от тях (до 60% при програми за насърчаване на потреблението на плодове и зеленчуци от деца или за разясняване на вредата от прекомерната употреба на алкохол).

Останалата част се поема от професионални организации, предложили програмите, и/или от съответните страни членки.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.