Германците купуват повече замразени продукти

В страната браншът на дълбоко замразените храни от няколко години е във възход

Със 7,5% са скочили продажбите на замразени храни в Германия през 2020 година. С най-голяма популярност са картофените продукти, зеленчуците, рибата, готовите ястия и печивата. Това показват данните на браншовия съюз на производителите.
 
Потребителите във Федералната република са ходили по-рядко на пазар, особено през първата фаза на коронакризата. При тези посещения в супермаркетите те са купували по-често и повече дълготрайни храни като макаронени изделия, брашно, фасул и леща, както и замразени продукти, показва изследване на консуматорското поведение. Прави впечатление, че делът на хората, които ползват замразени храни няколко пъти в месеца, бележи значително увеличение.
 
В Германия браншът на дълбоко замразените продукти от няколко години е във възход. През 2019 година всеки жител на страната е консумирал средно по 47 килограма такива храни, а продаденото количество възлиза на общо 3 милиона и 830 000 тона. Въпреки ръста, регистриран през 2020-та при частните потребители, голяма част от фирмите не са доволни от финансовите си резултати, тъй като в обикновени години те реализират повече от половината си печалба чрез заведения за обществено хранене. Заради пандемията този пазар отчита сериозен спад.
 
Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.