В страната браншът на дълбоко замразените храни от няколко години е във възход
Със 7,5% са скочили продажбите на замразени храни в Германия през 2020 година. С най-голяма популярност са картофените продукти, зеленчуците, рибата, готовите ястия и печивата. Това показват данните на браншовия съюз на производителите.
Потребителите във Федералната република са ходили по-рядко на пазар, особено през първата фаза на коронакризата. При тези посещения в супермаркетите те са купували по-често и повече дълготрайни храни като макаронени изделия, брашно, фасул и леща, както и замразени продукти, показва изследване на консуматорското поведение. Прави впечатление, че делът на хората, които ползват замразени храни няколко пъти в месеца, бележи значително увеличение.
В Германия браншът на дълбоко замразените продукти от няколко години е във възход. През 2019 година всеки жител на страната е консумирал средно по 47 килограма такива храни, а продаденото количество възлиза на общо 3 милиона и 830 000 тона. Въпреки ръста, регистриран през 2020-та при частните потребители, голяма част от фирмите не са доволни от финансовите си резултати, тъй като в обикновени години те реализират повече от половината си печалба чрез заведения за обществено хранене. Заради пандемията този пазар отчита сериозен спад.