Търговска верига обеща да увеличи с 30% българската продукция в обектите си

Предприемачи от хранителния бранш се събраха на ежегоден форум

Сред тях бяха представители на търговски вериги, преработвателни предприятия за месо и сладкарски изделия. Как си сътрудничат големите магазини със земеделците, следва коментар:
Една от темите, които обсъдиха, беше за партньорството им със земеделските производители. Васил Василев, който е прокурист на една от търговските вериги каза:
„Само за да кажа една цифра, която ще илюстрира какъв е обемът на българската продукция. Ние сме веригата, която продава 48 000 000 килограма българска продукция на година. Това количество да се организира за доставка от фермата до регала или до трапезата на клиента, изисква наистина много сериозно усилие, изисква програма, каквато ние имаме. Ние основно разчитаме на така наречения contract farming, тоест ние сключваме предварителни договори с за изкупуване на продукция на определени стокови групи, където ние даваме гаранция на земеделските производители, че ще закупим в сезона определен обем от тях. Това им дава сигурност по отношение на засятата продукция, дава им и възможност да се фокусират върху качеството. Ние инвестираме в тяхната сертификация, най-вече в Global gap, като сме инвестирали в 11 земеделски производители да придобият такава сертификация. Ние работим съвместно с тях и по отношение покачване на качеството, също по отношение на развитието на пакетажа, най-вече и за повишаване на тяхната конкурентоспособност."
От името на търговската верига, Василев каза, че по програмата Контракт Фарминг, по която участват, търговската верига ще увеличи с 30% количествата на българска стока в обектите си.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.