1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Търсенето на цигари намалява

Търсенето на цигари намалява

Главният фактор за това е повишаването на акциза

През първите три месеца на 2010г. "Булгартабак холдинг" отчита намаляване на пазара на цигари в страната, информира БТА. Факторите, които пряко влияят на свиването на пазара, са повишаването на акциза на цигари до 76 евро на 1000 къса и последвалото повишение на цените на дребно, което ще се усети най-силно от 1 април, както и контрабандата, нерегламентираният внос и продажбите на цигари без бандерол или с чужд бандерол, посочват от "Булгартабак".

Изключително силната конкуренция на пазара на цигари в страната, икономическата криза, която влияе на покупателната способност на населението, както и водената в световен мащаб политика за борба и ограничаване на тютюнопушенето също са причини за този факт. Продажбите на "Булгартабак" на вътрешния пазар от началото на годината не са много по-различни от прогнозираните. Наблюдава се спад за първите три месеца спрямо същия период на миналата година, който е пропорционален на спада на общия бандеролен пазар в страната, се казва в съобщението.

От началото на 2010г. има разместване на пазара, в момента той не е обективен и показателен за това, което предстои. Всяка година при нов акциз се констатира "лутане" на пушача между различните марки, докато се намери балансът между качество и цена. Засилва се интересът към рязания тютюн, заради по-ниската му цена.

Промяна в динамиката на пазара очакват в "Булгартабак" от 1 април. Тогава изтича гратисният период за продажба на цигари със старите, по-ниски цени. От холдинга отбелязват, че след първоначалния шок се надяват пазарът да се нормализира, но засега е твърде рано да се правят прогнози. От "Булгартабак" коментираха и твърденията на шефа на Агенция "Митници" Ваньо Танов, че на софийската фабрика на холдинга е било наредено да насочи 84% от производството си за износ, като акциз щял да се плаща само върху останалите 16%. Ние сме един от участниците на пазара на цигари в България и не можем да го администрираме или да се разпореждаме със степента на потребление на нашите цигари. Какви количества ще бъдат продадени могат да определят само клиентите със своя избор и пазарна активност, заявиха от цигарената компания.

Опитът сочи, че при всяко увеличение на акциза на цигарите пушачите се презапасяват или се опитват чрез промяната на предпочитаната марка цигари да се вместят в досегашния си "цигарен" бюджет. За жалост пушячите се обръщат и към цигари, които са с неясен произход и видимо неначислени акцизи, ДДС и мито (ако са произведени извън ЕС),  за което ние определено не можем да носим отговорност, завършват от "Булгартабак".

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.