1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Втора година български сирена и кашкавали се рекламират на пазарите в Германия и Испания

Втора година български сирена и кашкавали се рекламират на пазарите в Германия и Испания

Сключени са договори за над 500 т

Български сирена ще се рекламират в Испания, Русия и Бразилия. Това съобщи Диляна Славова, председател на Националната асоциация на млекопреработвателите в интервю пред в. "Труд".

Тя посочи, че асоциацията е спечелила проекти за целта, които се финансират от Европейския съюз. Вече втора година български сирена и кашкавали се рекламират на пазарите в Германия и Испания. По думите й само за първата година са се удвоили продажбите на български млечни продукти на германския пазар. Сключени са договори за над 500 т.

Испания е избрана като нов пазар, където живеят и много българи, както и хора от други балкански страни. Проектът там ще се изпълнява 3 години. В Русия се налага пазарът за български млечни продукти да бъде преоткриван, а Бразилия също е избрана като нов за стоките ни пазар. Славова посочва, че южноамериканската страна бележи растеж на икономиката през последните години, а консумацията на млечни продукти непрекъснато се увеличава. Стойността на проекта за Бразилия е 2.8 млн. евро, той започва от Нова година и ще продължи 36 месеца.

Освен сирена и кашкавали от краве и овче мляко чрез проекта ще се рекламират и българско кисело мляко и български закваски.

Досега български млечни продукти се изнасяха предимно към Близкия изток, САЩ и Австралия.

Това, което ЕС финансира, е участие в международни панаирни изложения в целевите държави. ЕС финансира 50% от всеки проект, 30% се поемат от министерството на земеделието и 20% е самоучастието на браншовата асоциация. Поемат се разходите за изграждане на щандове на значителна площ - от 40 до 80 квадрата. Асоциацията на млекопреработвателите е сред учредителите на новосъздадената Асоциация на българските износители, създадена от членове на КРИБ.

Славова посочи, че е добре всички асоциации от хранително-вкусовата промишленост да кандидатстват за една голяма промоционална програма за български хранителни продукти за самата България. "По този начин всички средства ще останат в държавата, а и българският потребител ще се убеди в качествата на нашите продукти", казва тя.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.