Браншът осигурява работни места в необлагодетелствани райони в републиката
Четири са основните стълбове, крепящи тютюневия бранш в България, съобщиха от Националната асоциация на тютюнопроизводителите (НАТ)-2010”.
Стратегията за тютюнопроизводството в страната е задължителна. Рентабилност, социална политика, трудова заетост, достойни доходи. Всичко това налага дългосрочна визия за над 200 000 тютюнопроизводители. Безспорен е фактът, че браншът осигурява работни места в необлагодетелствани райони в републиката. Национални доплащания за тютюн, директни европейски доплащания - тези детайли са част от националната политика на страната, както и Общоевропейската политика на ЕС относно сектор „Земеделие”.
Либерализация на пазара за българските тютюни, е друг от стълбовете. Единствената земеделска култура, за която има закон е тютюнът. Направено е необходимото, за да е възможен диалог с търговските фирми, а не картелни споразумения помежду им.
Модернизация и иновации в производството дават гаранции за по-добри доходи. Малко са възможностите за модернизиране при производството на тютюн: изграждане на поливни полета, качествени торове и препарати, използване на стебла и семена в нови производства, различни от цигарени изделия.