За стопани, които сами продават своите продукти, срокът е удължен до 1 декември 2022 година
До края на годината всички млечни продукти, продавани в Русия, трябва да бъдат обозначени с дигитален код. Целта на начинанието е по-добра проследяемост на веригата на доставки от производителя до потребителя, като по този начин се ограничи и разпространението на нискокачествени или фалшиви продукти.
От 1 юни дигитален код имат сирената и сладоледите, на 1 септември следват всички продукти със срок на годност повече от 40 дни, а от 1 декември кодът трябва да е посочен и на стоки с кратък срок на годност.
За стопани, които сами продават своите продукти, срокът е удължен до 1 декември 2022 година, а за млечни продукти, предлагани в разфасовки, по-малки от 30 грама, както и за бебешки храни, кодът няма да е задължителен.
Според земеделското министерство повечето производители на сирене и сладолед вече са готови да предлагат стоката си с новия код. Голяма част от фирмите е регистрирана в специалната система и е участвала в тестове.
Кодът съдържа подробна информация за продукта, за мястото, датата и часа на производството му, за суровината, размера, срока на годност и цената. Посочени са и данни за транспорта между производител, преработвател и търговец, а специално разработено приложение за смартфони позволява на потребителя още в магазина да провери дали стоката е истинска и законно произведена.