Срокът за прием бе до 31 март 2011 г.
В Министерството на земеделието и храните са постъпили три предложения за промоционални програми, насочени към пазара за трети страни. Срокът за прием бе до 31 март 2011 г. Програмите са за:
- „Мултинационална промоционална програма за млечни продукти в трети страни (Русия и ОАЕ)” – Промоционалната програма е подадена от Национална асоциация на млекопреработвателите (България) и Група от млекопреработватели (Чехия). Тя е за информация и промоция на млечни продукти: сирена – бяло саламурено сирене, кашкавал, Аkawi, класически Edam и Еmmental, бяло краве сирене – пресовано или във вакуумирани опаковка; кисело мляко; сухи продукти (сухи млека, млека и суроватка на прах) и концентрирани млека. България ще бъде координатор за тригодишния период на изпълнение.
- „Европейски млечни продукти всеки ден” – подадена от Асоциация на млекопреработвателите в България, за информация и промоция на млечни продукти (бяло саламурено сирене, кашкавал и кисело мляко със закваска Лактабацилус булгарикус) на пазарите на Средния изток (ОАЕ) и Австралия. Периодът за приложение е три години.
- „Междудържавна програма за промотиране на вино в трети страни (Русия, Китай)” – подадена от Регионалната лозаро-винарска камара „Тракия” (България, гр. Пловдив), Група на гръцките винари (Гърция) и Сдружение на производителите на вино и винени продукти Добруджа (Румъния). Програмата е за информация и промоция на вина със защитено наименование за произход, защитено географско указание и вина с обозначение на винения сорт лоза. Координатор на програмата за тригодишения период е Гърция.