1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Успех на европейската промоционална кампания "Озари деня си" за възстановяване на зеления сектор

Успех на европейската промоционална кампания "Озари деня си" за възстановяване на зеления сектор

Кампанията приключи успешно благодарение на участието на България и още 6 държави

Този април няколко европейски асоциации на производители на цветя и декоративна растителност се обединиха в обща кампания за възстановяване на бизнеса. Кампанията „Озари деня си“ беше разработена с помощта на специален фонд на ЕС, за да помогне на производителите на декоративни растения да се справят с последиците от кризата в началото на пандемията.

Целта на кампанията беше да насърчи потребителите да купуват букети, стайни и външни растения. Включиха се следните 7 европейски държави: Австрия, Белгия, България, Дания, Франция, Германия и Нидерландия. 

Кампанията беше проведена чрез реклами в социалните мрежи, радиото и телевизията. Навсякъде получи добра видимост, като гледанията в Youtube преобладаваха в повечето държави. В България и Франция беше широко застъпена и телевизионната реклама.

В България тя достигна до над 1,8 милиона зрители, а радио рекламата беше излъчена над 200 пъти. В Youtube бяха достигнати над 14 милиона импресии. Рекламата събра множество гледания, харесвания, реакции и коментари във Facebook и Instagram.

Цялостната оценка на българските потребители за „Озари деня си“ е висока.  В резултат на кампанията 46 % от запитаните български потребители биха купили букети, 59% - стайни растения и 60% - градински.

„Озари деня си“ участваха българската Асоциация на производителите на декоративни растения, австрийската Блуменбюро Остеррайх, белгийската ВЛАМ, датската Флорадания Маркетинг и френската Вал’Хор. Координатор на кампанията беше холандската организация Съветът за цветя на Нидерландия.
 
За всяка от държавите участнички имаше разработена специална стратегия. „Озари деня си“ получи най-голяма видимост във Франция и Германия, тъй като това са и двата най-големи пазара за продукцията на разсадниците за декоративна растителност в Европа.
 
Основна цел на кампанията беше да насърчи потребителите към покупка на цветя. След провеждането на кампанията 40 % от таргетираните потребители споделиха, че биха купували повече цветя. Така 37% възнамеряват да купуват повече стайни растения и 42% - повече градински растения. Организаторите споделят, че постигнатият резултат надминава първоначалните им очаквания.
„Озари деня си“ имаше и още една цел - да припомни на потребителите за декоративната растителност. В Белгия, Франция, Германия и Нидерландия няма голяма промяна в нагласите преди и след пандемията. Цветята и декоративните растения са разпознаваем и предпочитан продукт.
 
 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.