1. Начало
  2. Новини
  3. Растениевъдство
  4. Ръст на българската продукция в супермаркетите

Ръст на българската продукция в супермаркетите

Анализатори наблюдават ръст на българските плодове и зеленчуци в големите търговски вериги

От друга страна се забелязва, че потребителското търсене е все по-ориентирано към качествената продукция. По информация на Сдружението за модерна търговия, което провежда проучвания и анализи за пазара, близо 60% от плодовете и зеленчуците в големите търговски вериги са български. За Агро ТВ коментира Николай Вълканов, управител на нестопанска организация за анализи в сферата на земеделието:
Преди години процентът е бил значително по-малък. И тук трябва все пак да отбележим, че този процент е доста добър, доста висок, защото в крайна сметка тук влиза и извънсезонна продукция и неща, които не се произвеждат в страната ни. Ние имаме голяма степен на присъствие. Тя може да се увеличава още повече, разбира се.„ 
Все още много от по-малките земеделски производители не могат да реализират стоката си на масовия пазар. Каква е причината и в каква посока трябва да се работи?
“Това, което трябва да се направи като стъпки: На първо място да се видят изискванията към прясната продукция, какви сортове се търсят, в какъв вид се търсят, в каква опаковка. Трябва да са охладени, заготвени, с еднакъв размер. Всичко това е свързано, разбира се и с допълнителни инвестиции. Истината е, че ние виждаме една нужда поне част от производството да се преструктурира, за да отговаря на тези нарастващи изисквания. В това няма нищо лошо.“
Реализиране на продукцията в търговските вериги не означава на всяка цена пряка колаборация с обекта. По-малките производители могат да предлагат стоката си чрез по-големи, но затова е нужен диалог и сътрудничество, подчерта Николай Вълканов.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.