1. Начало
  2. Новини
  3. Растениевъдство
  4. Реализация на земеделска продукция

Реализация на земеделска продукция

Проведоха онлайн семинар по отношение на реализирането на земеделска продукция

Методи и подходи за ефективна реализация на земеделската продукция произведена в малки и средни земеделски стопанства разгледаха на онлайн семинар, организиран от Националната служба за съвети в земеделието и Университет за национално и световно стопанство.

„Успехът на всеки един земеделски производител осново зависи от три основи групи дейности, които вие (производителите) ежедневно осъществявате в една или друга степен. Производтсвените, финансовите...това са решения, които касаят какво, как да произвеждате, каква комбинация от ресурси може да използвате; каква комбинация от средства или по какъв начин да си набавите средства, за да осигурявате своята дейност. Винаги, когато имам досег до земеделски производители... двата основни проблема, които се дискутират са тези - свързани с производството, и тези - свързани с осигуряването на финансиране. И е напълно разбираемо да е така, защото това е вашето ежедневие.

Дали сте на полето, ако сте растениевъди, дали сте при животните, ако сте животновъди, всеки ден трябва да се справяте с решаването на тези въпроси, за да гарантирате количеството и качеството на произвежданите от вас продукти. И чак тогава, когато се появи тази продукция, започваме да мислим и да си задаваме въпроси за реализацията й, и да поставяме въпроси, свързани с маркетинговите дейности, които могат и осъществяват земеделските стопани.“

Маркетингът на земеделската продукция, включва да основни процеса. Това са: маркетингът на суровините и материалите и маркетингът на произведената продукция - на готовите продукти.

Според доц. д-р Пенева всеки производител трябва да познава своите потребители. Причините са много. При познаване  на потребителските нагласи всеки производител ще търси взаимна полезност - онези продукти, които максимално лесно стигат до потребителите и то в добър вид, опаковка и т.н. Друга, съществена част са факторите, които определят потребителското доверие, чрез които да се гарантира реализацията на земеделската продукция.

Автор: Георги Куситасев 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.