1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. Започна регистрацията на българските общини и организации за участие в „Европейската седмица на мобилността 2016“

Започна регистрацията на българските общини и организации за участие в „Европейската седмица на мобилността 2016“

Целта на кампанията е да провокира всички местни власти в Европа да въведат и насърчат мерки за устойчив транспорт

България се включва всяка година в „Европейската седмица на мобилността“ – кампанията за устойчива градска мобилност на Европейската комисия, която продължава от 16 до 22 септември, с цел да провокира всички местни власти в Европа да въведат и насърчат мерки за устойчив транспорт, както и да информират какво въздействие върху околната среда имат различните начини на транспорт, които хората използват. На общините участници се предоставя  възможността да се състезават за голямата награда за град с най-добри постижения, насочени към въвеждането на постоянни мерки за устойчив градски транспорт.

В рамките на кампанията, заявилите интерес общини представят градовете си в различна светлина, като определят зони, предназначени само за пешеходци, велосипедисти и градски транспорт за цял ден. Тази инициатива стартира през 2000 г. под надслов „Ден без автомобили“ като общоевропейска инициатива. Нейната популярност расте с всяка изминала година и е с все по-широка обществена подкрепа. През миналата година Европейската комисия отчете, че  в „Ден без автомобили“ са се включили общо 906 местни власти от всички държави-членки, а общо 1 873 града (21 от България) са отговорили на поне един от трите критерия за участие в „Европейската седмица на мобилността“, стремейки се към  изграждане на нова култура за градска мобилност.

И тази година Европейската комисия насърчава популяризирането на темата за устойчива градска мобилност не само сред местните власти, но и сред други заинтересовани страни. Тя приканва общините, НПО-сектора, академичните институции, бизнеса, училищата, публичните институции да регистрират свои инициативи за насърчаване на екологосъобразни модели на придвижване. Мотото на кампанията за 2016 година - „Умно придвижване. Силна икономика“, фокусира инициативите за ограничаване на автомобилния транспорт в градовете върху икономическите ползи за хората, бизнеса и обществото.

Помогнете да се увеличи осведомеността за устойчивата градска мобилност и да бъдат мобилизирани усилията на повече хора за осъществяването на реални мерки. Нека да живеем в уредени, удобни и чисти градове! Можете да планирате участието си и да направите своята регистрация на интернет страницата на Министерството на околната среда и водите преди старта на кампанията на 16 септември 2016 г.

Повече за кампанията може да намерите ТУК

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.