1. Начало
  2. Новини
  3. ОСП - научи повече
  4. ЕК дава 186 млн. евро за популяризиране на храни от ЕС

ЕК дава 186 млн. евро за популяризиране на храни от ЕС

Войчеховски: Целта на програмата е да се повиши осведомеността за биологичното земеделие и по-устойчивите селскостопански практики

 

И през новата година Европейската комисия ще подпомага популяризирането на продукти на селското стопанство и хранително-вкусовата промишленост от ЕС, обяви агрокомисар Януш Войчеховски. За целта са заделени общо 185,9 милиона евро.
Подобно на 2021-а работната програма за популяризиране за следващата година е насочена към продукти и селскостопански практики, чрез които се оказва подкрепа за целите на Европейския зелен пакт. По думите на Войчеховски целта на програмата е да се повиши осведомеността за биологичното земеделие и по-устойчивите селскостопански практики и да се популяризират пресните плодове и зеленчуци, които са от основно значение за здравословното и балансирано хранене. Търсенето на тези продукти трябва да нараства, ако искаме повече производители да се присъединят към екологичния преход.
 
Програмата ще съфинансира кампании, отговарящи на амбициите на Зелената сделка и стратегията "От фермата до трапезата", европейския план за борба с рака, плана за действие в областта на биологичните храни и биологичното земеделие и съобщението относно Европейската гражданска инициатива "Край на клетъчното отглеждане". Чрез кампаниите следва да се предоставя информация на потребителите от ЕС и по света за биологичното земеделие, за устойчивото селско стопанство в ЕС и за приноса на хранително-вкусовия отрасъл в действията в областта на климата и околната среда. В рамките на ЕС кампаниите също така ще насърчават здравословното хранене и балансирания хранителен режим чрез увеличаване на консумацията на пресни плодове и зеленчуци.
 
Друг акцент в кампаниите ще бъде подчертаването на високите стандарти за безопасност и качество на продуктите на селското стопанство и хранително-вкусовата промишленост от Съюза, както и на тяхното разнообразие и традиционните им черти. Това включва популяризирането на схемите за качество, като например географските означения.
 
На последно място, при кампаниите извън ЕС приоритет се отдава на пазари с висок потенциал за растеж, като Канада, Мексико, Южна Корея и Япония. Очаква се избраните кампании да доведат до повишение на конкурентоспособността и потреблението на хранителни продукти от ЕС, да се подобри тяхната видимост и да се увеличи пазарният им дял в тези целеви държави. 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.