ЕС със значителен ръст при износа на млечни продукти

Експортът на масло към трети страни бележи скок

Значителен ръст на износа на млечни продукти отчита Европейският съюз за първите 10 месеца на миналата година. Най-голямо е увеличението при маслото, показват данните на Европейската комисия.

Експортът на масло към трети страни бележи скок от 35 % до 143 хиляди тона, като най-големите количества са доставени в Съединените щати. На второ място с 9200 тона се нарежда Китай, който изпреварва Япония, останала на трета позиция с почти 8 хиляди тона.

С малко над една четвърт е увеличен износът на нискомаслено мляко на прах. От този продукт за периода от януари до октомври 2019 Европейският съюз е доставил 845 хиляди тона за трети страни, като Китай остава най-важният клиент. Народната република е увеличила вноса с 47 процента до 111 хиляди тона. На второ и трето място са Алжир с 87 и Индонезия със 70 хиляди тона.

При сирената увеличението е с 5 на сто до 732 хиляди тона. Това поставя Европейския съюз на челната позиция в световен мащаб, далеч пред Съединените щати, които са изнесли 307 хиляди тона, и Нова Зеландия с експорт в размер на 272 хиляди тона. Най-много Гауда, Пармезан са транспортирани към САЩ - 120 хиляди тона, следват Япония с 96 и Швейцария с 52 хиляди тона.

За разлика от нискомасленото, продажбите на пълномаслено сухо мляко бележат спад от 14 процента до 253 хиляди тона. Тук Оман е най-големият вносител. В този раздел Нова Зеландия запазва първото си място, като за посочения период отчита износ от един милион тона.