1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Повече от 20% скок в инвестициите в пивоварния бранш у нас през 2014 г.

Повече от 20% скок в инвестициите в пивоварния бранш у нас през 2014 г.

Над 1/3 от българите посочват бирата като най-предпочитано питие

По-високи инвестиции в пивоварния сектор за 2014 г. отчете Съюзът на пивоварите в България в сравнение с предходната 2013 г. През изминалата година компаниите-членове на браншовата организация, са вложили общо 73 025 000 лв. в капиталови инвестиции за развитие на индустрията, докато за 2013 г. тяхната сума възлиза на 57 000 000 лв. В същото време, през 2014 г., която се отличаваше с нетипично студено време и проливни валежи, компаниите са реализирали продажби в размер на общо 4 873 350 хектолитра пиво или 5% по-малко спрямо отчетените през 2013 г. количества - 5 116 180 хектолитра.

Пивопроизводителите продължават активно да разширяват портфолиото си, като предлаганите от тях нови опаковки и разфасовки бира през 2014 г. са над 20. Иновативните продуктови предложения към потребителите неминуемо се отразяват и върху техните нагласи към качествата на категорията. 28% от участниците в национално представително проучване от февруари тази година смятат, че бирата е модерна напитка. 

Това означава, че 1 460 700 от пълнолетните българи подкрепят това твърдение, а 1 878 000 от населението на страната над 18 г. или 36% от анкетираните определят пивото като най-подходящото за тях питие.

Именно с непрекъснати нововъведения на пазара, усъвършенстване на технологиите и съчетаване на традиции и иновации в производството на бира, пивоварните компании успяват да предложат висококачествен продукт на потребителите у нас и най-важното - да съхранят натуралните и хранителни качества на пивото. Факт е, че за повече от 1/3 от запитаните в изследването бирата е предпочитана напитка, а 31% приемат, че при умерена консумация пивото може да е част от здравословния начин на живот. Не трябва да пренебрегваме и факта, че все повече българи разбират и са информирани, че пивото е напълно натурален и нискокалоричен продукт, коментира изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.

Проучването обръща специално внимание и на дамите, за които бирата е любимо питие и част от динамичното им ежедневие. Оказва се, че най-големите почитатели на пиво сред тях са жените между 30 и 49-годишна възраст.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.