1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. ЕС прие Стратегия за популяризиране на селскостопанските продукти през 2017 г.

ЕС прие Стратегия за популяризиране на селскостопанските продукти през 2017 г.

Бюджетът възлиза на 133 милиона евро

Европейската комисия прие Стратегия за популяризиране на селскостопанските продукти през 2017 г. Бюджетът възлиза на 133 милиона евро, което е с 22 млн. повече в сравнение с миналата година.

Брюксел е обявил, че тези средства ще бъдат използвани за съфинансиране на няколко програми, повечето от които са насочени към трети страни - Китай, държави от Близкия изток, Северна Америка, Югоизточна Азия и Япония. На връщане от Виетнам и Индонезия, където беше на посещение, европейски комисар за земеделие и развитие на селските райони Фил Хоган, е заявил, че е доволен от новите програми, особено в контекста на последните трудности на пазара. В Азия има голям интерес към европейските продукти. Новият бюджет за реклама е важен за стимулиране на растежа и заетостта в сектора на храните. На европейско ниво се наблюдава увеличаване на износа на хранителни стоки с близо 1 милиард евро. Секторът поддържа и голям брой работни места.

Бюджетът включва и целенасочена мярка за устойчиво земеделие на стойност 15 милиона евро. Очакват се предложения за проекти по програмите за промоция на селскостопански продукти за 2017. Кампанията ще стартира през януари. Успешните проекти, които имат продължителност от три години, ще бъдат съфинансирани от ЕК в размер на 70 до 85%.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.