Най-силно са пострадали малките регионални пивоварни
Рекорден спад на консумацията регистрират германските пивовари през 2020 година. По предварителни данни годишното потребление на глава от населението е намаляло с 5 до 95 литра, а продажбите са паднали с 6%, или с 5 милиона хектолитра.
"Ситуацията е драматична и няма аналог в следвоенната история на Германия", изтъкват от браншовия съюз на пивоварите. Причината е, разбира се, коронакризата, затворила през голяма част от годината всички заведения в страната. И макар че потребителите са увеличили консумацията в домашни условия, това не може да компенсира загубите от липсващите продажби в ресторанти и квартални кръчми.
В нормални години германските пивоварни генерират около една пета от своя оборот именно чрез продажбата на наливна бира. Някои компании, които имат по-слабо присъствие в заведенията, са успели да се измъкнат с по-малки загуби от кризата, други дори са успели да увеличат продажбите си. За фирмите обаче, които разчитат по-скоро на клиенти в заведенията, годината е катастрофална със загуби до 15-16 %.
Най-силно са пострадали малките регионални пивоварни, които продават 90 на сто от продукцията си като наливна. Много от тях бяха принудени да унищожат огромни количества непродадена бира, върната от ресторанти и организатори на фестивали и други мероприятия на открито.