Обсъжда се авиационен данък в ЕС заради вредните емисии

Девет държави от Европейския съюз призоваха Европейска комисия да въведе данък върху авиацията в целия Съюз

 Така ще се начислява такса за вредните емисии и това ще накара всички държави членки да носят отговорност за опазването на климата. В писмо до изпълнителния директор на ЕС, отговарящ за климата, Франс Тимерманс, финансовите министри на Германия, Франция, Холандия, Швеция и пет други държави от ЕС апелират за „някаква форма на данък върху авиацията“, без да посочват конкретни данни. Доклад на Reuters показва, че една от най-големите страни, застанала зад идеята е Германия, която вече начислява свой собствен авиационен данък. Немският финансов министър Олаф Шолц каза, че примерът на Германия може да послужи като вариант за авиационния данък в целия ЕС. „Германският авиационен данък се е доказал. Той може също да бъде модел в ЕС за по-голяма защита на климата “, каза Шолц. Деветте страни заявиха, че е необходим авиационен данък, при който „замърсителят плаща по-справедлива цена за използването на въздушен транспорт“ , която сума ще се използва за борба с изменението на климата. Транспортът е единственият европейски сектор, който в момента увеличава своите емисии. „В сравнение с повечето други видове транспорт, авиацията не плаща достатъчно за въздействието си“, се казва в писмото до Комисията. Ройтерс съобщава, че също авиационният транспорт има и други бонуси, с които се ползва в момента в сектора, включително изключения от акцизите и факта, че не се начислява ДДС при международни полети. По-високите данъци върху замърсяващите индустрии бяха горещо обсъждани сред държавите от ЕС, тъй като Съюзът изисква единодушие при вземане на решение за политика, като данъчното облагане. Амбициозни цели за намаляване на въглеродните емисии с поне 50 на сто до 2030 г. са част от дневния ред на новата ЕК. През юли Франция обяви такса за авиокомпаниите, за да подпомогнат опазването на околната среда. Този ход според бранша значително ще навреди на конкурентоспособността и ще добави повече от 60 милиона евро допълнителни разходи всяка година. Един от подписалите писмото - Швеция въвежда данък върху авиацията през 2018 г., а друг, Холандия, планира да го въведе през 2020 г., освен ако преди това не бъде постигнато споразумение на ЕС.

 

Коментари (0)
Няма коментари.

Добави коментар