ЕК дава 200 млн. евро за реклама на агропродукти

Европейската комисия подкрепя труда на фермерите, като защитава доброто име на тяхното производство по цял свят

 

200 милиона евро отпуска Европейската комисия за рекламирането на селскостопански продукти и храни в рамките на Европейския съюз и в трети страни. Новата кампания е със срок от три години и ще подкрепи 81 различни мерки.

Предоставените средства от аграрния бюджет ще се разпределят от Европейската изпълнителна агенция за потребители, здравеопазване, селско стопанство и храни. При представянето на кампанията агрокомисар Фил Хоган изтъкна, че европейските продукти са известни в цял свят със своето качество и с автентичния си вкус. Той до допълни, че Европейската комисия подкрепя труда на фермерите, като защитава доброто име на тяхното производство по цял свят. Кампанията цели да помогне стопаните при рекламирането на техните продукти и при пласмента им на вътрешния пазар, както и при намирането на нови възможности в трети страни.

На фокус са най-вече продукти със защитено географско обозначение и такива от биопроизводство. От общо 81 мерки - 55 са насочени към държави извън Европейския съюз, сред които Бразилия, Канада, Китай, Мексико и Индия, и обхващат широк спектър от продукти - мляко, маслини, плодове и зеленчуци, уточняват от Комисията. За млечните продукти има 8 програми, а овощарството е застъпено в 16. Заявления за подкрепа по тези програми са постъпили от 19 държави.

 

 

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина, за да получавате всеки петък най-важната седмична информация.

За още новини – харесайте страницата ни във FACEBOOK.