Търговците в Германия печелят от коронакризата

Потребителите във Федералната република са разполагали с повече средства за купуването на храна

В Германия бизнесът с хранителни продукти е сред малкото печеливши от коронакризата, разтърсила почти цялата икономика на страната. Това сочат изчисленията на Института за икономика на храните в северногерманския град Кил.
 
Заради пандемията още през пролетта всички ресторанти, кафенета и други места за обществено хранене бяха принудени да затворят или да свият своята дейност. Това върна потребителите към домашната трапеза и съответно ги накара да пазаруват по-големи количества продукти.
 
Подобни размествания се получиха и при втората вълна, настъпила през есента, а строгите ограничения, въведени в средата на декември, още повече увеличиха оборотите на търговските вериги.
Особено чувствително е нараснало потреблението на млечни продукти, показват наблюденията на института в Кил. Между март и октомври 2020-та продажбите на прясно мляко за пиене са скочили с над 5 процента спрямо същия период на по-миналата година, достигайки над два милиона тона.
 
Подобен ръст има и при киселите млека, изварата, сметаната и сирената. Продажбите на сирена са се увеличили с 10 %, на киселите млека с 5 на сметаната с цели 12 на сто. При маслото скокът е с 8 % до 178 000 тона.
 
Цифрите показват, че през изтеклата година потребителите във Федералната република са разполагали с повече средства за купуването на храна. Причината е, че през по-голямата част от 2020-та заведенията бяха затворени, ограничени бяха пътуванията, спортните и културните мероприятия, за които хората обикновено харчат част от парите си. 
 
 
Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.