1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Засилен интерес от чужбина към български млечни биопродукти

Засилен интерес от чужбина към български млечни биопродукти

Има засилен чуждестранен интерес към български млечни биопродукти

Търговци и производители споделиха пред камерата ни, че България е известна по света със сиренето и киселото си мляко. Вижте още за това как приемат млечните ни продукти в Азия и какви са тенденциите в това производство.
Участници от България представиха млечните си продукти на аграрно изложение в Париж. Всички са доволни от отношението на клиентите не само във Франция, но и в други държави по света. Катерина Кондова ни разказа за вкусовете на азиатския пазар, с който има опит.
„Много е трудно, като че ли имат традиция да не приемат солени продукти, но въпреки всичко преди 2 години участвахме без да има възможност за износ. Отидохме да проверим пазара и имаше доста фирми, които специално искаха да сключим договори, също и за производство на сирена с добавка плодове например. Ние произвеждаме и меки сирена, така наречения кърд от козе, овче и краве мляко. Той би бил интересен продукт за азиатския пазар.“
Производителите на млечни биопродукти забелязват интерес към био козе мляко. Според някои от тях България е вече позната по света с млечните си продукти, а в комбинация с биологичен сертификат, интересът е още по-голям. Още един вид млечни продукти набират популярност- тези, които се използват за хранителни добавки. Елена Костова, представител на фирма производител на биопродукти, каза:
„Това е на прах като пробиотик, за който използваме нашите 2 култури за кисело мляко, което се заквасва. Те се хранят от прясното мляко, стигат до концентрат, уфилизират се и така става един пробиотик, който не е в капсули, а е на прах. Слага се върху закуски, плодове и така нататък."
Неслучайно биопродуктите са по-скъпи от конвенционалните. Освен завишен контрол и по-скъпо производство на суровините, производителите изтъкват и други трудности, свързани с пласмента на млечни биопродукти. Елена добави:

„Не проблема, а това, което е бариера до някъде на нашите млечни продукти, е тъй като те са био, срокът на годност е 3 седмици. За кисело мляко, кефир и пробиотични напитки, но пък изнасяме в близките държави.“ 
И производители, и търговци са на мнение, че биопродукцията става все по-търсена и че клиентите са все по-взискателни към качеството и произхода на храните, които консумират. Най-любопитното по темата гледайте в рубриката ни Агротема.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.